1403-03-10 09:40
335
0
90193
رئیس جهاد کشاورزی بندرترکمن:

۱۵ هکتار از اراضی گندم بندرترکمن طمعه حریق شد

رئیس جهاد کشاورزی بندرترکمن گفت: روز گذشته به دلیل بی‌احتیاطی و آتش‌زدن بقایای گیاهی سطح ۱۵ هکتار از اراضی گندم این شهرستان طعمه حریق شد.

 نصرالله مازندرانی در گفتگو با خبرنگار سرویس حوادث پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: پس از برداشت گندم متأسفانه برخی از کشاورزان به‌منظور تسهیل در کشت محصول بعدی نسبت به آتش‌زدن بقایایی گیاهی اقدام می‌کنند که متأسفانه این مسئله در روز گذشته نیز اتفاق افتاد که منجر به آن شد بخشی از اراضی گندم در هم‌جواری این مزرعه کشاورزی نیز طمعه حریق شود.
 رئیس جهاد کشاورزی بندرترکمن ادامه داد: باتوجه‌به وزش باد روز گذشته اراضی اطراف این مزرعه کشاورزی دچار حریق شد که برآورد ما نشان می‌دهد که وسعت این آتش‌سوزی نزدیک به ۱۵ هکتار بوده که بخشی از آن مورد برداشت قرار گرفته است.
 مازندرانی بیان کرد: این حادثه در روبه‌روی روستایی آرخ کوچک اتفاق افتاده است و کارشناسان ما با حضور در محل در حال ثبت میزان خسارت به کشاورزان هستند.
 وی افزود: جهاد کشاورزی درصورتی‌که این اراضی بیمه باشد مورد حمایت قرار می‌دهد و تأکید ما همیشه به کشاورزان در کشت قراردادی بیمه اراضی زراعی است و امیدواریم این کشاورزان نسبت به بیمه اقدام کرده باشند.
 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قبل از شروع برداشت در رسانه‌ها و کانال‌های مختلف از طریق فرمانداری، بخشداری، دهیاری، ائمه جمعه این تأکید می‌شود که کشاورزان نسبت به آتش‌زدن بقایای گیاهی اقدام نکنند و این مسئله باعث آسیب به بافت خاک و همچنین خطرات ناشی از آتش‌سوزی می‌شود.
 مازندرانی افزود: در شهرستان بندرترکمن از ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار ۱۸ هزار و ۵۱۶ هکتار تحت کشت گندم قرار داشته است که برآورد ما این است که بیش از ۶۴ هزار تن گندم برداشت شود.
 وی گفت: از روز یکشنبه ۶ خرداد مراکز خرید بازگشایی شده و در حال حاضر سه مرکز در حال خرید گندم هستند و تا صبح امروز ۷ هزار و ۲۵۰ تن به‌صورت تضمینی از کشاورزان گندم خریداری شده است.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.