1394-08-11 06:10
1633
0
22941
میرفیضی خبر داد:

کشف کلاهبرداري ميلياردي يک صندوق مالي در گرگان

فرمانده انتظامي استان گلستان از کشف کلاهبرداري بيش از يک ميليارد ريالي يک صندوق مالي در گرگان توسط پليس آگاهي خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پليس گلستان سردار سرتيپ دوم سيدمحمود ميرفيضي در اين باره گفت: با شکايت افراد مختلف مبني بر تاسيس يک صندوق مالي در شهرستان گرگان و انجام فعاليت هاي مالي غيرمجاز توسط اعضاي آن موضوع به صورت جدي در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت.

 وي ادامه داد: با پيگيري ماموران مشخص شد که در يکي از مجتمع هاي مسکوني گرگان عده اي با نصب تابلو صندوق قرض الحسنه اقدام به فعاليت مالي و بانکي مي کنند.

فرمانده انتظامي استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسيت نوع فعاليت اين صندوق و مراجعه افراد متعدد براي دريافت خدمات مالي با هماهنگي مرجع قضايي استعلام لازم براي صحت فعاليت آن انجام شد.

سردار ميرفيضي بيان کرد: در سير تحقيقات پليس و تا زمان رسيدن پاسخ استعلام از مراجع ذيصلاح، با هماهنگي مرجع قضايي محل مورد نظر پلمپ و از ادامه فعاليت آن جلوگيري شد.

وي افزود: با تحقيقات گسترده گرداننده اصلي اين صندوق شناسايي و در زمان مراجعه به منزلش دستگير شد.

فرمانده انتظامي گلستان اظهار کرد: در ادامه نيز ساير اعضا و گردانندگان اين صندوق شناسايي و دستگير شدند.

سردار ميرفيضي گفت: متهمان در روند تحقيقات پليس در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابي شدند اما پس از مواجهه با مستندات قانوني پليس و پاسخ استعلام مراجع ذيصلاح و مدارک مثبته به جرم خود اعتراف کردند.

وي اضافه کرد: متهمان در اعترافات خود بيان کردند که با سوء استفاده از جايگاه اجتماعي خود و ارائه تبليغات و خدمات جعلي به مردم با عناوين اعطاي تسهيلات با سود و کارمزد پايين اقدام به دريافت وجه از شهروندان در قالب سرمايه گذاري براي پروژه هاي مختلف کرده اند.

فرمانده انتظامي گلستان اظهار کرد: بر اساس تحقيقات انجام شده گردانندگان اين صندوق يک ميليارد و 370 ميليون ريال وجه نقد را از شهروندان گرگان دريافت کرده اند.

سردار ميرفيضي ابراز کرد: متهمان پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي و سپس با قرار قانوني روانه زندان شدند.

وي با بيان اين که فعاليت غيرقانوني اين افراد با تلاش پليس آگاهي و همراهي شهروندان در کوتاهترين زمان ممکن کشف شد ابراز کرد: نظارت مستمر پليس بر فعاليت هاي اقتصادي و مالي در سطح گلستان و اشراف اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي استان بر چنين اقداماتي باعث شد تا از وقوع کلاهبرداري چند ميلياردي جلوگيري شود و تلاش پليس براي شناسايي شکات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.