1394-10-23 05:52
1528
0
25988
مدیرعامل گاز گلستان خبر داد:

وقوع 2 انفجار بر اثر نشت گاز در استان گلستان / لزوم رعایت نکات ایمنی توسط خانواده ها

مدیرعامل گاز گلستان از وقوع 2 انفجاربراثرنشت گازدرچند روزگذشته دراستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، صفرعلی جمال لیوانی مدیر عامل گاز گلستان از افزایش حوادث ناشی از بی توجهی هم استانیهای عزیز در زمینه رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و وقوع 2 مورد انفجاربر اثر نشت گاز درچند روز گذشته دراستان خبرداد.

وی افزود:كنترل نکردن اتصالات گازی بار دیگر حادثه ساز شد که متاسفانه در این راستا دو ساختمان مسکونی یکی در روستای کلاجان قاجار شهرستان گرگان و دیگری در شهر مرزی مراوه تپه بر اثر نشت گاز وسایل گاز سوز منجر به وقوع انفجار شدیدی گردید که تخریب این منازل را به همراه داشت.

جمال لیوانی گفت:پس ازحضور کارشناسان ذیربط درمحل و بررسی های بعمل آمده مشخص شداین حادثه ناشی از نشت گاز بوده که بر اثر کم توجهی صاحب خانه در مهار نشتی و محکم نکردن شیلنگهای گاز با استفاده از بست فلزی مناسب بوده و منجر به این شد که گاز به داخل ساختمان نفوذ کرده و انفجار مهیب وخسارتهای زیادی را بهمراه داشته باشد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد:این شرکت در کنار رسالت اصلی خود که همانا توسعه گازرسانی می باشد وظیفه فرهنگ سازی مدیریت مصرف ایمن و بهینه از گاز طبیعی را نیز انجام داده و در طول سال بویژه در فصل سرد که استفاده از وسایل گازسوز علی الخصوص بخاری بیشتر می شود از کانالهای مختلف اقدام به اطلاع رسانی نکات ایمنی می نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اظهار داشت: از نگرانی های عمده شرکت علیرغم اطلاع رسانی مستمرعدم رعایت نکات ایمنی در زمان استفاده از وسایل گاز سوز توسط مشترکین می باشد که متاسفانه هر ساله منجر به فوت تعدادی از هموطنان عزیز می گردد، لذا مصرف کنندگان محترم باید توجه ویژه ای به رعایت نکات ایمنی و آموزش آن به سایر افراد خانواده داشته باشند .

جمال لیوانی با بیان اینکه گازطبیعی موجب آسایش است گفت: اگر در مصرف این انرژی پاک به توصیه های ایمنی که از کانالهای مختلف اطلاع رسانی می شود توجه نمائید هرگز دچار حوادث زیانبارنخواهید شد.

وی خاطر نشان کرد:سیستم لوله کشی داخلی منازل باید هرچند وقت یکبار کنترل شود و درصورت زنگ زدگی یا خوردگی فوراً زنگ زدائی و محل مورد نظربازسازی و رنگ آمیزی شود.

ایشان افزودند:دودکش وسایل گازسوز باید کاملاً کنترل شود واز باز بودن مجاری دودکش ها اطمینان حاصل شود؛زیرا یکی از عوامل مهمی که منجر به مرگ خاموش می شود مسدود بودن مسیر دودکش ها ومحکم نبودن آن است که همین امرباعث ورودگاز سمی ناشی از احتراق حاصله از وسایل گاز سوز به داخل اطاق ها می گردد.

جمال لیوانی همچنین گفت:استفاده از شیلنگهای مرغوب همراه با بست فلزی مناسب برای نصب وسایل گاز سوز،عدم استفاده از شومینه که علاوه بر افزایش مصرف منجر به آلودگی محیط شده و سردرد و سرگیجه را بهمراه دارد از موارد دیگری است که باید به آن توجه شود.

وی افزود:چنانچه مشترکین عزیزقصد خرید لوازم گازسوز را دارند حتماً وسایل استاندارد که دارای برچسب انرژی می باشد را خریداری نمایند .

مدیرعامل گاز گلستان با اشاره به اينكه هر شيرمصرف فقط بايد به يك وسيله گاز سوزوصل شود ابرازداشت: مشتركين گرامي توجه داشته باشند چنانچه بعضي از شيرهاي مصرف گازمورد استفاده قرار نمي گيرد بايد با درپوش مناسب مسدود شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.