1394-05-23 18:04
4787
7
19002
بعد از ظهر امروز به دلیل باز شدن پیچ ریل :

قطار مسافربری "گرگان ـ اینچه‎برون" از ریل خارج شد

سانحه خروج قطار از ریل بعد از ظهر امروز در محدوده ایستگاه یامپی از توابع شهرستان مرزی آق‌قلا در استان گلستان اتفاق افتاد.

به گزارش گلستان ما، ریل باس گرگان ـ اینچه‌برون که چندی پیش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‎جمهور افتتاح شد، بعد از ظهر امروز از ریل خارج شد که این حادثه خوشبختانه تلفات انسانی نداشته است.

این قطار مسافربری دارای چهار واگن با مجموع ظرفیت 336 نفر است که به‌صورت روزانه (دو بار رفت و برگشت) در مسیر 97 کیلومتری گرگان تا مرز اینچه‌برون (ایران- ترکمنستان) به جابه‌جایی مسافر می‎پردازد.

* مسافران قطار همگی سالم هستند

فرماندار شهرستان آق‎قلا با تایید این حادثه گفت: این حادثه به دلیل مشکلات فنی در حوالی ساعت 15 امروز روی داده اما قطار از ریل خارج نشده است.

الیاس هیوه‎چی که اکنون در محل حادثه حضور دارد، اظهار کرد: مسافران سالم هستند و هیچ‎گونه مشکلی برای آنها ایجاد نشده و قطار تنها به دلایل فنی متوقف شده و و روی ریل قرار دارد.

وی با اشاره به حضور معاون سیاسی استاندار گلستان در محل حادثه، خاطرنشان کرد: نوع حادثه به شکلی نبوده که نیاز به نیروهای امدادی باشد، هر چند نیروهای امدادی نیز با شنیدن خبر در منطقه حضور یافتند.

در حالی که فرماندار آق‎قلا، هرگونه خروج قطار از ریل را منتفی می‎داند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به حادثه قطار «اینچه‎برون» اظهار کرد: بر اساس گزارش دریافتی خروج قطار از ریل اتفاق افتاده اما خوشبختانه هیچ کسی دچار آسیب نشده است.

*خروج قطار از ریل حادثه در پی نداشته است

مجتبی اکبری مدیرعامل جمیعت هلال احمر گلستان گفت: نیروهای امدادی این جمعیت به محض شنیدن خبر در منطقه مورد نظر حاضر شده و اکنون نیز در محل سانحه حضور دارند.

وی ادامه داد: به دلیل سرعت کم، خروج قطار از ریل مشکل خاصی ایجاد نکرده و برخلاف اخبار غیررسمی مبنی بر مجروح شدن مسافران، خوشبختانه چنین اتفاقی روی نداده و حادثه نیز سریعا مدیریت شده است.

*علت خروج قطار مشخص شد

محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق اظهار کرد: وقوع حادثه بعد از ظهر امروز ساعت 14 و 40 دقیقه زمانی که قطار مسافربری از اینچه‎برون به سمت گرگان خارج شد در کیلومتر 506 دچار حادثه شد خوشبختانه هیچ تلفات انسانی در این حادثه نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه ریل باس گرگان اینچه‎برون صبح امروز یک بار رفت و برگشت داشته است، تصریح کرد: بعد از ظهر امروز این ریل باس با داشتن 70 مسافر از خط خارج شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق بیان داشت: ما برای رفاه و تسهیل مسافران برای آنها خودروی سواری تهیه کرده و با هزینه خودمان آنها را به مقصد گرگان اعزام کردیم.

قربانی گفت: این ریل باس از زمانی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‎جمهور افتتاح شد روزانه (دو بار رفت و برگشت) در مسیر 97 کیلومتری گرگان تا مرز اینچه‌برون (ایران- ترکمنستان) به جابه‌جایی مسافر می‎پردازد.

اگرچه حادثه امروز به خیر گذشت، اما مطمئنا این حادثه جدا از ناخوشایند بودنش، ضرورت توجه بیشتر مسئولان استان را به ایمنی این مسیر دو چندان می‎سازد./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسین

ریل آهنی که به خاطر عجله برای افتتاح در روز ورود و حضور مسئولین در استان گلستان در عرض چند روز کیلومترها به سرعت فقط صرفا جهت افتتاح و پوشش خبری سریعا ریل ها راه اندازی بشه بهتر از این نمیشه کار اصولی که نکردند سریع دیدند مسئولین دارند میان رفتن کلی ریل باقی مانده را ظرف چند روز پیاده سازی کردند در صورتی که شاید ماهها وقت می خواست تا آن ریل ها اصولی راه اندازی بشه بالاخره کارگرها هم آدمند دیگه خسته می شند

0
0
پاسخ
1394-05-24 03:46
مهدی

ریل آهنی که برای افتتاح و نمایش رسانه ای تند تند آماده بشه همینه دیگه !برای جان مسافران و جلوگیری از خطرات احتمالی آینده این ریل آهن حتما باید دوباره توسط تیم مهندسی و کارگران حرفه ای دوباره بازنگری و اصلاح و عیب یابی بشه چون خیلی عجله ای دیدند رییس جمهور داره میاد با این که خیلی از ریل باقی مانده بوده ظرف چند روز اون را ظاهرا آماده افتتاح کردند بعدشم بی خیالشش شدند . آقای استاندار معاون محترم عمرانی لطفا براش برنامه ریزی و پیشگیری کنید

0
0
پاسخ
1394-05-24 05:32
صمدی

پیچ ومهره کدوم کار در دولت حاج حسن محکم هست که این یکی باشه . اینا فقط دنبال اولدروم وبولدروم گفتن و ...هستند .

0
0
پاسخ
1394-05-24 05:35
شهروند

[quote name="صمدی"]پیچ ومهره کدوم کار در دولت حاج حسن محکم هست که این یکی باشه . اینا فقط دنبال اولدروم وبولدروم گفتن و ...هستند .[/quote]داداش مگه احمدی نژاد زبانم لال مرده؟اینم یکی از بی تدبیری های دولت کلیده که حتماً مقصرش احمدی نژاده !

0
0
پاسخ
1394-05-24 07:26
صالح آسمانی

مدیرکل راه آهن عجب فرمایشی کردند: با هزینه خودمان مردمو جابجا کردیم !! خب برادر مقصری و وظیفه ات ایجاب میکند مردمو سالم برسونی به مقصد حتی با سواری... کار بزرگی نکردی...

0
0
پاسخ
1394-05-24 09:10
داود

خداییش یکی به من بگه واقعن پیچ های ریل رو دزدیدن ؟ اگه دزدیدن کی دزدیده ...؟ البته اگه بگیم مردم که زشته ، کار معتادین محترم .در هر صورت کار هر کی که باشه ، مقصر حضرات هستند که بستر ایجاد چنین حادثه ای را ایجاد کردند چه !!

0
0
پاسخ
1394-06-15 10:01

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.