1402-02-24 13:26
364
0
84956
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان:

ساعات خستگی رانندگان را به کام مرگ می‌کشد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: بیشترین تصادفات در ساعت ۱۶ الی ۲۰ رقم می‌خورد و بیشترین عامل تصادفات نیز خستگی رانندگان است.

سرهنگ انتظامی محمود شهرکی در گفتگو با گلستان ما گفت: از ابتدای سال بیشترین ساعات وقوع تصادفات جاده‌ای عصر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ گزارش شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان ادامه داد: دلیل اصلی حوادث ترافیکی در این ساعت بیشتر خستگی رانندگانی است که دچار خواب آلودگی می‌شوند و این مسأله آن‌ها را به کام تصادفات می‌کشاند.

شهرکی بیان کرد: توصیه پلیش همواره به رانندگان این است که هرگز در ساعت خستگی و در زمان خواب آلودگی رانندگی نکنند و سعی کنند قبل از رانندگی طولانی استراحت کامل داشته باشند.

وی افزود: بعد از دو ساعت رانندگی حتماً رانندگان در جای مناسب توقف کنند و حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: حواس پرتی یکی دیگر از نکاتی است که منجر به تصادف رانندگان می‌شود و لذا درخواست ما از سرنشینان این است که حواس راننده را پرت نکنند و از سویی دیگر هر چند وقت یکبار به صورتش نگاه کنید، با او صحبت کنید و از خواب آلود نبودن وی مطمئن شوند.

شهرکی تأکید کرد: در آخر ضمن تأکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حتماً رانندگان به توصیه‌های پلیس گوش دهند و با پلیس که خود را خادم مردم می‌دانند همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.