1399-06-17 13:28
2310
0
70241

اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در روستای " قورچای" رامیان/ بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود/ تعداد مصدومان به ۳۴ نفر رسید+ تصاویر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: با توجه به تخریب بخشی از منازل مسکونی، محلی برای اسکان اضطراری در روستای قورچای رامیان پیش بینی شده است.

به گزارش گلستان ما، فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در پی وقوع زمین لرزه در شهرستان رامیان در همان ساعات ابتدایی بامداد امروز گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: عمده خسارت‌ها در روستاهای قورچای، الهادی، ویرو، باقرآباد، سیدکلاته، رضی، کشکک، پاقلعه، رجن، ملچ آرام، جوزچال، پل آرام گزارش شده است که تیم‌های امدادی و خدمات رسان در این روستاها مستقر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر 51 نفر از عوامل امدادی در قالب 16 تیم به این مناطق اعزام شده‌اند و 10 تیم دیگر در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت نیاز از توان آنان نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه چادرهای امدادی در منطقه برپا شده است؛ افزود: عمده مصدومیت‌های ایجاد شده در حین خروج از منزل در زمان وقوع زمین‌لرزه رخ داده که به صورت سرپایی کار مداوا انجام شده است.

میقانی به اسکان اضطراری تعدادی از مردم روستایی در شهرستان زلزله زده رامیان هم اشاره کرد و افزود: با توجه به تخریب بخشی از منازل مسکونی، محلی برای اسکان اضطراری در روستای قورچای رامیان پیش بینی شده است.

وی گفت: امروز بسته‌های غذایی 72 ساعته بین آسیب‌دیدگان از زلزله 5.1 ریشتری رامیان توزیع می‌شود و حضور عوامل امدادی نیز تا زمانی که مدیریت بحران استان اعلام کند در منطقه ادامه خواهد داشت

 

تعداد مصدومان زلزله در گلستان به ۳۴نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: تعداد کل مصدومان در این حادثه ۳۴ نفر بودند که از این تعداد ۱۷ نفر درمان سرپایی شده و ۱۴ نفر توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر فقط یک مورد بستری در بیمارستان داریم و حال تمامی افراد مساعد گزارش شده است

آبرسانی به روستای ویرو

سیدرضا قادری مدیرکل بحران گلستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در رامیان در  چند روستا رامیان خسارت به بار آورد که بیشترین میزان خسارت در روستای قورچای، الهادی، ویرو، پاقله و کفشگر گزارش شده است که برای اسکان اضطراری مردم قورچای اقدامات لازم انجام شده است.

وی افزود: آب شرب روستای ویرو به دلیل آنکه از چشمه تغذیه می شد؛ دچار کدورت شده بود و درخواست آبرسانی با تانکر به این منطقه را دادیم و در حال بررسی وضعیت چشمه هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر مشکل آب آشامیدنی مردم این روستا را برطرف کنیم.

قادری با بیان اینکه برق روستاهای زلزله زده وصل شد؛ گفت: برخی واحدهای مسکونی قابل سکونت نیستند و تیم ارزیابی بنیاد مسکن در محل حضور دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.