1403-06-24 07:41
98
0
91379
تعاونی برتر در حوزه فرآورده‌های زیتون عنوان کرد:

کیفیت روغن‌ زیتون گلستان هم‌تراز با اسپانیا

مدیرعامل شرکت زرین آشای گلستان گفت: روغن زیتون گلستان در کشور حرف نخست را می‌زند و اگر مسئولان کمک کنند روغن تولیدی زیتون گلستان کم از برندهای کشورهای اسپانیا ندارد.

 ابراهیم پسرکلو  در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: مجموعه ما در سال ۹۳ با تعداد هفت نفر شکل‌گرفته است و هر ساله توانستیم افزایش ظرفیت و نیرو داشته باشیم و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم ۶۷ نفر نیروی شاغل و بیمه شده داشته باشیم که حقوق کار دریافت می‌کنند.

نماینده این تعاونی برتر بیان کرد: امروز ما در عرصه تولید فرآورده‌های زیتون و روغن‌زیتون فعالیت می‌کنیم و ماهیت اصلی پرسنل ما این است که از افراد آسیب‌دیده مثل زنان بدسرپرست و خودسرپرست، معتادان بهبودیافته و افرادی که سوءپیشینه دارند بهره گرفتیم.

پسرکلو ابراز داشت: در حال حاضر فصل برداشت زیتون است و ظرفیت خوبی در استان داریم و ظرفیت دریافتی ما تقریباً یک هزار و ۲۰۰ تن در سال است.

وی افزود: عمده مشکل اصلی در بحث زیتون از زمانی آغاز شد که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال توسعه زیتون در استان بود و متأسفانه نهال‌های بدون شناسه و اصلاح نشده را در اختیار باغداران قرار داد و این مسئله باعث چالش زیادی در استان شد.

پسرکلو بیان کرد: با مدیریتی که در مجموعه داشتیم نهال‌ها را  اصلاح کردیم و با همکاری کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی سعی کردیم به سمتی برویم که اصلاح زیتون انجام شود و بیماری‌ها و آفت‌ها را شناسایی کردیم و حتی نوع چیدمان نیز اهمیت داشت و این مسائل را به باغداران نیز آموزش دادیم و این مسئله باعث شده که امروز زیتون خوب و با کمترین آسیب را از باغداران دریافت کنیم.

نماینده این تعاونی برتر استان گلستان ابراز داشت:  امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم آموزش را گسترش دهیم اکثر کشاورزان در شهرستان مینودشت خرده‌مالک هستند و باید به‌ گونه‌ای اقدامات کارشناسی صورت گیرد که به‌موقع کود و سم را در اختیار کشاورزان قرار دهند و در نزدیک باغداران باشند.

پسرکلو بیان کرد: با توجه‌ به شوقی که در باغداران و جهاد کشاورزی مینودشت شاهد هستیم بسیار به آینده زیتون خوش‌بین هستم و امروز شاهد توسعه زیتون شناسنامه‌دار هستیم و امسال سال پرباری را شاهد بودیم و از نظر کیفی نیز زیتون خوبی دارند.

وی افزود: استان گلستان شاید زیتون کنسروی آن برند نباشد؛ ولی روغن آن در کشور حرف نخست را می‌زند و اگر یک مقدار همت باشد و مسئولان کمک کنند روغن تولیدی زیتون استان کم از برندهای کشورهای اسپانیا ندارد.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.