1400-07-04 12:52
1061
0
76289

تعلل استانداری گلستان در تامین مالی زیر ساخت‌های اترک/ خلع ید ۳هکتاری از زمین‌داران بدون طرح

مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان گفت:یکی ز برنامه های مهم ما در سال جاری تعیین تکلیف افرادی است که در شهرک های صنعتی زمین گرفته اند اما طرحی را اجرا نکرده اند و تاکنون ۳هکتار از این اراضی خلع ید شده است.

به گزارش گلستان ما، رضا شهمرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان داریم که بر این اساس ۸۲۲ واحد صنعتی با اشتغال ۱۳هزار و ۲۰۰ فعال هستند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۱۲ واحد فعال با میزان سرمایه گذاری هزار و ۴۱۳ میلیارد و اشتغال ۹هزار نفر  هستند.

وی افزود: به دلایل مختلف ۲۱۰ واحد راکد هستند که  ۲۵درصد کل واحدها را شامل می شود ضمن اینکه در سال جدید ۵۰ قرارداد به ارزش هکتاری ۲۷۸هزار متر مربع واگذار شده است.

شهمرادی اذعان کرد: بیشترین قرارداد واگذاری در گرگان و بیشترین مساحت قرارداد در شهرک صنعتی اترک و کمترین مساحت مربوط به مینودشت است در کنار این موارد نیز در منطقه اترک بیشترین سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه بیشترین اشتغال در شهرک صنعتی گرگان رخ داده، بیان کرد: یکی از برنامه های مهم ما در سال جاری تعیین تکلیف افرادی است که از در شهرک های صنعتی زمین گرفته اند اما طرحی را اجرا نکرده اند به آن ها واگذار شده تاکنون ۳هکتار خلع ید شده و بنا داریم تا پایان سال ۱۵هکتار دیگر را خلع ید کنیم.

وی متذکر شد: ۳۰دوره آموزشی برای ۶۸۰نفر برگزار شده ضمن اینکه در ۶کارخانه نیز پروژه های عارضه یابی تولید داشته ایم.

شهمرادی در خصوص توسعه ۶۵هکتاری شهرک صنعتی گنبد نیز تصریح کرد: سعی داریم ناحیه صنعتی خان ببین را پس از واگذاری زمین آغاز کنیم و در کنار آن نیز در کلاله ناحیه صنعتی دهنه را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی گلستان ابراز کرد: به دنبال ایجاد شهرک انرژی برای تولید انرژی های خورشیدی هستیم تا نقاطی را پیدا کنیم که شرایط تولید انرژی را داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه های خوبی برای جلوگیری از ورود سیل به شهرک صنعتی آق قلا داریم که مطابق آن قصد داریم با ایجاد دایک حفاظتی با برآورد اولیه ۲میلیارد ۶۰۰میلیون تومان از ورود آب به شهرک صنعتی آق قلا جلوگیری کنیم.

شهمرادی  با اشاره به بازگشت ۲۴واحد صنعتی به چرخه تولید در سال جاری عنوان کرد: برای ایجاد شهرک های دیگر مانند اترک نیاز به زیر ساخت و تامین آن ها هستیم که باید ادارت و نهادها سهم خود را پراخت کنند.

مدیر شهرک های صنعتی گلستان با بیان اینکه منطقه اقتصادی اترک شرایط ویژه و منحصر به فردی دارد گفت: از برآورد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت ها شرکت ۱۹میلیارد، استانداری و برنامه بودجه ۴۰میلیارد و شرکت برق مازندران و گلستان تنها ۴۰برجک را تامین کرده اند که این موضوع باعث شده کار تامین مالی زیر ساخت منطقه اقتصادی اترک به تاخیر بیفتد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.