1403-07-15 17:44
35
0
91654
رئیس مجمع جهادی کشور خبر داد:

فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی در کشور

رئیس مجمع جهادی کشور گفت: ۶۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور وجود دارد که بالغ بریک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما؛ محمد نوری‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کردیم و از سال ۹۵ موفق به اخذ مجوز فعالیت از سوی سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور شدیم.

رئیس مجمع جهادی کشور ادامه داد: در حال حاضر در هشت محور پزشکی، سلامت، اشتغال، کارآفرینی، هدایت تحصیلی، ورزشی، ازدواج، جهیزیه، بحران فعالیت خود را پیگیری می‌کنیم.

نوری‌زاد گفت: تاکنون در راستای کمک به ازدواج جوانان در استان‌های گلستان، تهران، سنندج و مشهد و غیره فعالیت کردیم و ۴۱۵ فقره جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش اهدا شده است.

وی از توزیع سالانه ۴۰ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم و دورافتاده کشور خبر داد و یادآور شد: امسال تاکنون ۴۵ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال به بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی برسد.

رئیس مجمع جهادی کشور خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال و کارآفرینی مرکز کارآفرینی جنوب غرب پایتخت با ۱۳ کارگاه صنایع دستی در حوزه آموزش‌ها و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کند.

نوری‌زاده افزود: از سال گذشته تاکنون دو کارگاه در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و تاکنون ۸ هزار بسته لوازم‌التحریر در این کارگاه‌ها تهیه و آماده توزیع شده است.

وی گفت: همکاران ما در بحران‌های مختلف حضور دارند و بعد سال‌ها فعالیت اعتقاد داریم هر کاری باید با زنجیره کامل خود صورت بگیرد تا به نتیجه برسد.

رئیس مجمع جهادی کشور تاکید کرد: برای توانمندسازی و حصول نتیجه در حوزه ازدواج باید آموزش‌های لازم به زوج‌ها ارائه شود چرا که با مشکلات موجود به‌ویژه مسائل اقتصادی بسیاری از زوج‌ها که به توانمندی لازم نرسیدند با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: مشکل مسکن برای زوج‌های بی‌بضاعت به ویژه در پایتخت بیشتر نمود پیدا کرده و ما باید به فکر تامین مسکن با تسهیل‌گری باشیم، برای مثال انبوه‌سازانی که به دنبال مجوز هستند، می‌توانند به جای اخذ مبالغ واحدهایی را برای یک تا چند سال تحویل بگیرند تا در اختیار زوج‌های جوان قرار دهیم و اگر در سال نخست صاحب فرزند شدند تا دو سال قرارداد آن‌ها تمدید شود.

وی بیان کرد: برای توزیع عادلانه لوازم‌التحریر در بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مدارس، پویش ملی برای آینده‌سازان را راه‌اندازی کردیم.

رئیس مجمع جهادی کشور به فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: بالغ بریک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند.

نوری‌زاده گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار گروه جهادی در پویش ملی برای آینده‌سازان ما را همراهی کردند و این پویش که از ۱۵ شهریور آغاز شده تا ۳۰ مهر ادامه دارد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.