1403-07-19 10:34
77
0
91704
استاندار گلستان خبر داد:

صدور مجوز شیرین‌سازی آب دریا در گلستان

استاندار گلستان گفت: فرآیند اخذ مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر و خرید تضمینی آب شیرین شده به سرانجام رسیده است.

 به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از استانداری گلستان؛ علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهارکرد: یکی از ابر چالش‌های استان گلستان موضوع تنش آبی است و گرچه شدت آن کاهش پیدا کرده؛ اما همچنان نیازمند اجرای اقدامات گسترده هستیم.

زنگانه با اشاره به اینکه در طول عمر استان گلستان ۶۷۰ چاه در استان حفر شده گفت: در مدت فعالیت دولت سیزدهم در استان گلستان ۱۲۹ چاه جدید در استان حفر، تجهیز و وارد شبکه شده که کار جهادی و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان به بهره‌برداری رسیده و چندین هزار مترمکعب مخزن نیز در حال ساخت است.

استاندار گلستان بیان کرد: بیش از ۵۹۰ چاه از ۶۷۰ چاه آب در استان مهندسی مجدد شد که باعث بهره‌وری بهتر شده و نزدیک ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب در استان نیز به بهره‌برداری رسیده است.

زنگانه بیان کرد: در این مدت در شهر گرگان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب نشت‌یابی در انجام شده که به‌اندازه چندین چاه آب، صرفه‌جویی و استفاده بهینه شده است.

وی گفت: فرآیند اخذ مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر و خرید تضمینی آب شیرین شده به سرانجام رسیده که از ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز شروع شده و تا ۳۶ میلیون مترمکعب مجوز داریم.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.