1396-05-06 10:55
721
0
42026

دستگیری 6 عضو اصلی شرکت هرمی پس از 5 سال فعالیت در گلستان/ 220 مالباخته تاکنون شناسایی شدند

پلیس گلستان موفق شد با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 6 عضو اصلی یک شرکت هرمی که در سطح ملی فعالیت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، با وجود برخوردهای گسترده پلیس و دستگاه قضایی با شرکت‌های هرمی که به صورت غیرمجاز و با نیت کلاهبرداری و وعده‌های دروغین اقدام به تحصیل مال از مردم می‌کنند اما هنوز عده‌ای سودجو و فرصت طلب وجود دارند که با سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور و ارائه وعده‌های اشتغال سعی دارند تا جوانان را اغفال کرده و با اخذ مبالغ ریز و درشت از آنها کلاهبرداری کنند.

از پنج سال گذشته تیمی در استان گلستان که با ماهیت شرکت‌های هرمی در حال فعالیت بود به دلیل دستگیری عناصر اصلی و شاخه‌های بالادستی آنها در تهران فعالیتش را به حداقل ممکن رسانده بود اما هنور با تغییر نوع فعالیت سعی داشت تا اقدامات غیرقانونی و کلاهبرداری خود را ادامه دهد.

این تیم هرمی که در سطح استان گلستان و حتی در یک سال اخیر از برخی استان‌های دیگر نیز عضوگیری کرده بود، با ارائه وعده اشتغال و فعالیت‌های تجاری به صورت هرمی از افراد با مبالغ مختلف وجوهی را دریافت می‌کرده و اعلام می‌کردند که هرکسی بیشتر در شرکت سرمایه‌گذاری کند به طور قطع سود بیشتری دریافت خواهد کرد.

پس از کسب خبر تشدید فعالیت اعضای این گروه توسط اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان گلستان، پیگیری و بررسی موضوع با هماهنگی مرجع قضایی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفت.

«م.ع» نفر اصلی و رابط اصلی این شرکت هرمی در استان گلستان که سال‌ها است پس از دستگیری سرشاخه بالاتر شرکت توسط پلیس در تهران، ارتباطش با بالادستی‌هایش قطع شده و طی پنج سال گذشته با تغییر رویکرد هنوز در استان گلستان فعالیت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص آخرین اقدامات پلیس برای دستگیری اعضای اصلی این شرکت هرمی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گلستان، 6 نفر از اعضای اصلی این شرکت در استان شناسایی و دستگیر شدند.

علی‌اکبر جاوی ان بیان کرد: در بررسی‌ها و اعترافات متهمان تا الان مشخص شده که این افراد موفق به عضوگیری 220 نفر از افراد در این شرکت هرمی شده‌اند.

وی در خصوص مبالغ بدست آمده از فعالیت اعضای این شرکت گفت: تا الان کسب 115 میلیون تومان توسط اعضای اصلی این شرکت از 220 نفر محرز شده اما بررسی‌ها برای مبلغ دقیق‌تر همچنان ادامه دارد.

جاویدان بیان کرد: متهمان با تشکیل و تکمیل شدن پرونده، پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و تحقیقات پلیس برای رابطان احتمالی دیگر با این پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.