1403-05-15 14:35
115
0
90946
مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد:

تعدیل گازبها برای مشترکان خوش‌مصرف گلستانی

مدیرعامل شرکت گاز و فرآورده‌های نفتی گلستان گفت: در دو ماه اخیر ۹۵ میلیارد تومان از گاز بهای مشترکان تعدیل منفی شده و برای برخی از مشترکان گاز بهای آن‌ها صفر شده است.

علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز و فرآورده‌های نفتی گلستان با حضور در تحریریه خبری «گلستان ما» با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طالبی ضمن تبریک ایام هفته خبرنگار و یاد و خاطره شهید صارمی گفت: بیش از ۷۵ درصد از سبد انرژی استان را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد و با این توسعه زیر ساخت‌های استان برای غبارروبی از محرومیت استان در حوزه مختلف تولید، صنعتی و کشاورزی و غیره صورت‌گرفته باید به گاز طبیعی توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز و فرآورده‌های نفتی گلستان ادامه داد: به سهم خود از «گلستان ما» که یاری‌کننده شرکت گاز و فرآورده‌های نفتی گلستان بوده و با صداقت و شفافیت و درستی کار رسانه‌ای را پیگیری می‌کند تقدیر و تشکر را دارم.

طالبی بیان کرد: پوشش گازرسانی در استان بیش از ۹۹ درصد جمعیت استان است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، روستاهای باقی‌مانده عمدتاً روستاهای طرح کوچک و ییلاقی و خوش‌نشین هستند و تلاش ما این است که تا پایان شهریور اکثر روستاهای استان را گازرسانی کنیم و این مهم نویدبخش گرامیداشت هفته دولت باشد.

وی افزود: هرچه میزان مشترکین ما افزایش پیدا کند طبیعتاً باید میزان مصرف افزایش یابد؛ اما باتوجه‌به اینکه زیرساخت‌های مجموعه مسکونی و تجاری در حوزه گاز دچار نقیصه‌هایی هستند و یا سامانه احتراقی از پکیج، موتورخانه، آبگرم کن، بخاری و یا در واحد صنعتی دیگ و مشعل آنها مشکلاتی در حوزه راندمان و بهینه مصرف کردند دارند که نیاز است با نهادهای حاکمیتی و دولتی نسبت به بهینه‌سازی آن اقدام شود.

طالبی گفت: بر اساس قانون بودجه در کل کشور ۳ میلیون بخاری مشترکان در کشور باید طرح رایگان شود و سهم استان ۴۰ تا ۵۰ هزار واحد است تا و به‌صورت جدی این مسئله را پیگیری می‎کنیم.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم به فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه اهتمام داشته باشیم و به زیرساخت‌های حوزه مصرف گاز و موتورخانه توجه کنیم و اصلاحاتی حتی بدون هزینه قابل‌انجام است مثل پوشیدن لباس مناسب، صرفه‌جویی در مصرف گاز اقدام کنیم باعث کاهش میزان مصرف گاز در زمان پیک خواهد شد.

طالبی افزود: سال گذشته مشترکان گلستان با رعایت و حتی صرفه‌جویی مصرف گاز بدون قطعی گاز در حد الگوی حمایتی و مصرف رسیدند و در دو ماه اخیر ۹۵ میلیارد تومان از گاز بهایی مشترکان تعدیل منفی دادیم و برخی از مشترکان گاز بهای آن‌ها صفر شده و برخی نیز ستون بستانکار قرار دادیم و برخی گاز بهایی آن‌ها نیز کاهش‌یافته است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.