1402-01-08 14:30
296
0
84233
رئیس صمت گلستان خبر داد:

بیش از ۲۱ هزار نظارت از اماکن صنفی و گردشگری در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ز ۲۷ اسفند تا پنجم فروردین تعداد ۲۱ هزار و ۷۳۵ فقره بازرسی به صورت مستقل و مشترک توسط تمام دستگاه‌های نظارتی ار واحد‌های صنفی و خدماتی و اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی و گردشگری انجام شده است.

درویشعلی حسن‌زاده در گفتگو با گلستان ما گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، اداره کل صمت به عنوان رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد خدمات سفر تأیید شده و دستگاه‌های عضو کمیته شامل اداره کل صمت، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، اصناف، شرکت نفت، راهداری، میراث فرهنگی، استاندارد، غله و خدمات بازرگانی، اتاق اصناف و مجامع گردشگری، پلیس نظارت بر اماکن و سایر مجموعه نظارتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: شهر وظایف کمیته براساس نوع خدماتی است که مسافران و گردشگران دریافت می‌کنند و مطابق با شرح وظایف دستگاه‌های نظارتی تعریف شده و جدا از دستورالعمل ستاد خدمات سفر دستگاه نظارتی و خدمات‌رسان به صورت مجزا از مراجعه بالا دستی خود دستورالعمل نظارتی برای ایام نوروز دریافت کردند.

حسن‌زاده بیان کرد: براساس دستورالعمل اشاره شده اداره کل صمت به عنوان رئیس کمیته نظارت و بر تنظیم بازار ستاد خدمات سفر جلسه کمیته را به صورت استانی در ابتدای اسفند سال ۱۴۰۱ برگزار کرده و به دنبال آن ادارات تابع در شهرستان‌های استان ۱۴ جلسه کمیته نظارت و تنظیم بازار شهرستانی را با حضور اعضای برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی این جلسات مصوبات لازم در خصوص نحوه خدمات‌رسانی مناسب و مطلوب به مسافران و گردشگران و هم استانی‌های عزیز انجام شده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: در این زمینه مقرر شد تمامی دستگاه‌های نظارتی اقدامات خود را در قالب برگزاری گشت‌های مستقل و مشترک نظارتی با اولویت نظارت بر کالا‌ها و خدمات مورد مراجعه مردم در ایام نوروز به انجام برسانند.

حسن‌زاده تأکید کرد: در این زمینه از ۲۷ اسفند تا پنجم فروردین تعداد ۲۱ هزار و ۷۳۵ فقره بازرسی به صورت مستقل و مشترک توسط تمام دستگاه‌های نظارتی ار واحد‌های صنفی و خدماتی و اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی و گردشگری انجام شده که این بازرسی‌ها منتج به تشکیل تعداد ۴۰۶ فقره پرونده و ارجاع به مراجعه رسیدگی شده است.

وی افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت طرح نظارتی انجام شده با عنوان طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در حال اجرا است و اقدامات مرتبط با ایام ماه مبارک رمضان و نظارت بر توزیع کالا‌ها و اقلام مورد مصرف این ماه نیز در کنار نظارت‌های نوروزی در دستور کار نظارتی قرار دارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: از اول اسفند با توجه به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز تا پنجم فروردین تعداد پنج هزار و ۵۵۴ فقره بازرسی مستقل و مشترک از واحد‌های صنفی و مراکز گردشگری صورت گرفته است و تعداد ۳۵۴ فقره پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان تشکیل و ارجاع شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.