1402-02-17 16:05
613
0
84862
فرمانده سپاه کلاله:

بسیج‌سازندگی در عرصه‌های مختلف گام‌های موثری برمی‌دارد

فرمانده سپاه کلاله گفت: بسیج سازندگی براساس منویات رهبری و در راستای شعار سال، در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی، تولید و محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارد.

به گزارش گلستان ما؛ احمد کوهستانی در گفتگو با خبرنگار ما به برخی از اقدامات بسیج سازندگی سپاه کلاله در سال گذشته، اشاره کرد و گفت: مسلما یکی مشکلاتی که خانواده‌های مستضعف دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکل مسکن است و در همین راستا بسیج سازندگی با شناسایی خانواده‌های مدنظر، ساخت۲۰ واحد مسکونی را با مشارکت بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی(ره) در دستور کار خود قرار داد و این واحدها در مناسبت‌های مختلف تحویل داده شد.

وی افزود: ساخت بیش از ۶۰ واحد سرویس بهداشتی و حمام برای محرومین و نیازمندان از جمله اقدامات این سازمان در راستای یاد شده بود که توانستیم بخشی از مشکلات خانوار مستضعف را مرتفع کنیم.
فرمانده سپاه کلاله ادامه داد: کمک به خانواده‌های یاد شده تنها در حوزه ساخت مسکن و سرویس بهداشتی و حمام نبود و ترمیم و مرمت بیش از  ۱۵ واحد مسکونی در سطح شهرستان، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بود.

وی به ورود به حوزه کشاورزی در راستای جهش تولید و اقتصاد اشاره کرد و گفت: ایجاد کانال  بتنی آب کشاورزی در روستای بلال به طول ۳۰۰ متر و بکارگیری ۹۵ نفراز فارغ التحصیلان کشاورزی در طرح شهید ساجدی نیا، اقدامات انجام گرفته در حوزه کشاورزی، در سال گذشته بود.

کوهستانی یکی از حوزه فعالیت بسیج سازندگی را خدمت‌رسانی گروههای جهادی عنوان کرد و افزود: اعزام ۳۰ گروه جهادی و گروه‌های جهادی بسیج جامعه.پزشکی به مناطق محروم و اعزام گروه‌های جهادی دامپزشکی به مناطق عشایری از جمله فعالیت‌های این حوزه است.

وی شیوع ویروس کرونا و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به خانواده‌های آسیب دیده از پاندومی کرونا را، یکی از اقدامات برجسته عنوان کرد و گفت: توزیع ۵۶ هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های کم‌بضاعت و طبخ و توزیع غذا در بین خانوارهای محروم و نیازمند در قالب کمک‌مومنانه، اقداماتی در راستای اطاعت مطلق از فرمان رهبری در سال گذشته بود.

فرمانده سپاه کلاله یکی دیگر از بسترهای فعالیت بسیج سازندگی را اشغالزایی و ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی بیان کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای ۴۲۱ نفر بطور مستقیم با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی، ایجاد ۸۱ صندوق قرالحسنه در بین بسیجیان، ایجاد ۱۵ تعاونی فراگیر روستایی از صندوق های قرص الحسنه در سطح شهرستان، ایجاد و راه‌اندازی کارگاه های خرد محلی به تعداد ۱۰۸ کارگاه، ایجاد و راه‌اندازی ۳ واحد گلخانه گیاهان زینتی در شهرستان و ایجاد و راه‌اندازی ۲ واحد پرورش ماهی از جمله اقداماتی است که می‌توان برشمرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.