1402-02-06 09:25
273
0
84665
سرپرست گمرکات گلستان:

۳۲ هزار و ۹۱۶ تُن کالا از گمرکات گلستان صادر شد

سرپرست گمرکات گلستان گفت: در نخستین ماه امسال ۳۲ هزار و ۹۱۶ تُن انواع کالا از گمرکات این استان به کشورهای دیگر صادر شد که ارزش ریالی این کالاها ۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار دلار بود.

به گزارش گلستان ما؛ شهریار شهریاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: صادرات این ماه به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کمتر شد اما از نظر ریالی ۶ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: پنیر، خوراک آماده آبزیان (ماهی کپور)، پلی استایرن، ید، لوله‌ و پروفیل‌، خرما، میله آهنی یا فولادی، طاقه نایلون، خامه عسل و نئوپان ۱۰ کالای اول صادراتی گلستان بود.

سرپرست گمرکات گلستان گفت: به لحاظ وزنی پنیر با یک میلیون و ۹۲۹ هزار کیلوگرم، خوراک آماده آبزیان با یک میلیون و ۷۹۲ هزار کیلوگرم و نئوپان با یک میلیون و ۷۱۷ هزار کیلوگرم، سه کالای اول با بیشترین میزان حجم صادراتی و یُد با ۱۹ هزار کیلوگرم، دارای کمترین میزان حجم صادرات کالا از گلستان بود.

شهریاری افزود: اولین کشور هدف کالاهای صادرشده گلستان با ۱۶ میلیون و ۵۸ هزار کیلوگرم و ارزش ۵ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار، ترکمنستان بود که این میزان ۴۸.۷۹ درصد حجم کل و ۲۹.۴۵ درصد ارزش دلاری کل صادرات استان است.

وی تصریح کرد: قزاقستان، امارات، گرجستان، عراق، فدراسیون روسیه، ازبکستان، افغانستان، رومانی، پاکستان، بلغارستان، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان و ترکیه دیگر کشورهای هدف صادرات کالاها از گمرکات گلستان هستند.

سرپرست گمرکات گلستان گفت: همچنین در نخستین ماه امسال، ۵ هزار و ۳۱۷ تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۲۸۷ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳۲۴ درصد و به لحاظ دلاری ۴۷۲ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: بیشترین میزان واردات از اینچه‌‍‌برون مربوط به فوتس اویل به عنوان یک محصول جانبی فرآیند تولید پارافین جامد با افزون بر ۲ هزار تن و ارزش ۲ میلیون و ۶۰۷ هزار دلاری است و در ردیف بعدی کک نفت تکلیس‌شده، تجهیزات گلخانه، پارچه، دیزل ژنراتور، پارچه متقال و روغن خام سویا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان کالای وارداتی با ۳ میلیون و ۷۰۹ هزار کیلوگرم و ارزش ۴ میلیون و ۹۲۹ هزار دلار از ترکمنستان بود و کشورهای ترکیه، انگلستان، قزاقستان، چین، استرالیا، دانمارک و فدراسیون روسیه دیگر کشورهای مبدا کالاهای وارداتی از گمرک مرز اینچه‌برون بودند.

شهریاری افزود: در همین مدت ۴۳ دستگاه کامیون ترانزیت از گمرک اینچه‌برون تردد داشتند که در مقایسه با سال قبل به لحاظ تعداد و وزن حدود ۱۰۰ درصد بیشتر شد.

وی ادامه داد: درآمد گمرک گلستان در فروردین ماه امسال ۲۵۱ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال بود که هزار و ۴۵۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام/4204

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.