1402-11-18 16:25
417
0
88714
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان:

۲۲ درصد جامعه هدف تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت: ۲۲ درصد از جامعه هدف استان گلستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبرب تحلیلی «گلستان ما»؛ حسن قدیمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: تمامی افراد بین ۱۸ الی ۵۰ سال از روستائیان عشایر و کشاورزان ساکن و غیر ساکن روستا ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت کارگران شاغلین) فصلی و استادکاران، زنان خانه‌دار، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری کارکنان مراکز و شرکتهای وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و نظام دامپزشکی از جمله گروه‌های هدف ما به‌شمار می‌رود.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان ادامه داد: قالیبافان فرش‌بافان و زنبورداران فعالان حوزه مشاغل خانگی، صنایع دستی، دانشجویان از دیگر جامعه هدف ما هستند.

 

قدیمی به مزایای عضویت این صندوق اشاره کرد و گفت: مستمری بازنشستگی با حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه و ٦٥ سال سن از جمله مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: مستمری از کار افتادگی برای حادثه ناشی از کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه و غیر ناشی از کار داشتن حداقل یکسال سابقه و ۹۰ روز رابطه بیمه‌ای انجام می‌شود‌.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان ابراز داشت: مستمری این صندوق به بازماندگان متوفی نیز تعلق می‌گیرد و فوت حادثه ناشی از کار بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه فوت غیر ناشی از کار داشتن حداقل یکسال سابقه و ۹۰ روز رابطه بیمه‌ای و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر و سایر صندوق‌ها مانند صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق نیروهای مسلح و بالعکس مطابق قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌گیرد.

 

قدیمی بیان کرد: ۸۵ هزار نفر در استان گلستان عضوصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرهستند و این صندوق چهار هزار و ۳۰۰ مستمری بگیر از خدمات مستمری این صندوق بهره‌مند هستند.

وی ابراز داشت: هفت هزار و ۵۰۰ بیمه شده جدید در سالجاری به ثبت رسیده است و ۲۲ درصد از جامعه هدف استان گلستان تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.