1401-07-13 08:34
745
0
81756
همزمان با هشتم ربیع الاول انجام می شود؛

گلستان در سوگ یازدهمین خورشید ولایت/ قدمگاه امام حسن عسکری (ع)  میزبان عاشقان اهل بیت

مسجد و قدمگاه امام حسن عسکری (ع) در گرگان همه ساله در سالروز شهادت یازدهمین خورشید ولایت در هشتم ربیع الاول میزبان عزاداران و دوستداران این امام همام می شود.

به گزارش گلستان ما، در مسجد و قدمگاه امام حسن عسکری (ع) که در محله سبزه مشهد گرگان قرار دارد هر ساله مراسم عزاداری و مذهبی برگزار می شود، در شب شهادت امام همام تمامی هیئت های مذهبی و قدیمی گرگان به این مسجد می آیند و به سوگواری و عزاداری می پردازند این مسجد از قدیم الایام مورد توجه مردم این خطه شمالی است.

یکی از اعضای هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری(ع) گرگان با تسلیت سالروز شهادت امام یازدهم گفت: مسجد و قدمگاه که مزین به نام امام یازدهم است به عنوان نگین مذهبی این شهر و دیار شناخته می شود، هر ساله به مناسبت هشتم ربیع الاول مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در این مکان مقدس برگزار می شود.
محمدعلی مدنی از مسوولان فرهنگی استان گلستان اعم از اوقاف، میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران شهری خواست تا جایگاه این قدمگاه را محترم بشمارند و نسبت به معرفی این مکان اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به دلایل نامگذاری محله سبزه مشهد بیان کرد: از آنجا که تعداد هفت نفر از اولاد امامزداگان در یک مکان در اینجا تدفین شدند و همگی سید بودند از کلمه سبزه برای این محل استفاده شده است، همچنین این مکان محل شهادت سادات بوده و مزین به مشهد نیز است، در حال حاضر این محل جزو چهار محل اصلی و قدیمی گرگان به شمار می رود.

عضو هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) گرگان ادامه داد: محل سبزه مشهد از معروف‌ترین محل های قدیمی گرگان است و علت آن حضور امام حسن عسکری (ع) در سن 23 سالگی در این مکان و بنا شدن مسجدی به این نام در این مکان است.

مدنی یادآور شد: بنا تاسیس این محل به شیعه است و قدمگاه حضرت امام حسن عسکری(ع) معروف شده است.
هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع)گرگان تاکید کرد: مراسم عزاداری با سخنرانی و موعظه حاج آقا بهشتی رئیس هئیت امناء این مسجد برگزار می شود.

مدنی تاکید کرد: برگزاری مراسم ما این مسجد از نظر تبلیغاتی ضعیف است و از مسوولان انتظار داریم در ابتدا و انتهای شهر گرگان نمادی از این قدمگاه که امام حسن عسکری (ع) است نصب کنند تا مسافران از وجود این قدمگاه مطلع شوند.

وی گفت: در منابع مختلف مانند منتهی الامال و تایید علمای عظما مانند آیت‌الله علوی گرگانی حضور امام حسن عسکری (ع) در شهر گرگان تایید شده و آیت‌الله علوی نیز به این مهم تاکید کرده ولی متاسفانه اقدام موثری در این راستا از سوی مدیران و مسوولان شهری انجام نشده است.

هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری گرگان افزود: آیت‌الله عظما مکارم شیرازی نیز در نامه ای حضور امام حسن عسکری(ع) در شهر گرگان را تائید کردند.
انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.