1401-03-01 08:07
324
0
80111
سرخط مهمترین اخبار 31 اردیبهشت؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

مقصر کیفیت پایین نان در گرگان نانوا یا آرد نامرغوب؟/ نظارت‌ها کافی نیست

ایسنا نوشت: اهمیت کیفیت بالای نان از آنجایی دوچندان می‌شود که این مهم علاوه‌بر آنکه در سلامت جامعه تاثیرگذار است در مصرف بهینه نان و دور ریز کمتر نیز نقش به‌سزایی دارد.

نان عضو جدانشدنی سفره‌ هر ایرانی است و به دلیل برخورداری بیش از ۸۰ درصد کالری، ۶۰ درصد انرژی، ۵۰ درصد ویتامین و ۴۰ درصد پروتئین به عنوان قوت غالب مردم شناخته می شود اما با این وجود کیفیت نان در کشورمان چنگی به دل نمی‌زند.

البته چالش کیفیت پایین نان سال‌هاست که گریبان گلستان را هم گرفته و به نظر می رسد فریاد مردم این استان به گوش متولیان نمی‌رسد.

بسیاری از مردم گلستان از کیفیت پایین نان گله‌مندند و معتقدند نان یا خمیر و یا فتیر می‌شود این در حالی است که بسیاری از مسئولان  با افتخار عنوان می‌کنند که گندم تولیدی استان گلستان با کیفیت‌ترین گندم کشور است و از آن به عنوان یک مزیت یاد می‌کنند که استان‌های دیگر باید گندم تولیدی گلستان را با گندم خود ترکیب کنند  تا آرد باکیفیت داشته باشند.

 

۱۰۰ میلیارد ریال از علائم رانندگی و تجهیزات راهداری گلستان به سرقت رفت

ایرنا نوشت: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: پارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات راهداری از جمله تامین روشنایی در جاده‌های استان به سرقت رفت که مشارکت مردم برای پیشگیری از وقوع این جرایم ضروری است.

غلامرضا بیکی افزود: مردم گزارش‌های زیادی از سرقت تابلو راهنمایی و رانندگی و تجهیزات روشنایی در جاده ها به این اداره کل منعکس کرده اند که انتظار می رود این همراهی مردم بیشتر شود.

وی افزود: افزایش سرقت تابلو راهنمایی و رانندگی و تجهیزات روشنایی مستقر در محورهای ارتباطی گلستان طی چند سال اخیر به یک معضل تبدیل شده است.

 

اجرای تله کابین گرگان منتظر ابلاغ نهاد ریاست جمهوری است

مهر نوشت: رئیس شورای شهر گرگان گفت: تمام مجوزها برای ساخت تله کابین گرگان دریافت شده است و منتظر ابلاغ نهایی از سوی نهاد ریاست جمهوری هستیم.

صفرعلی پایین محلی اظهار کرد: بازدیدی از سوی نهاد ریاست جمهوری از محل اجرای پروژه تله کابین انجام شده و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۱۴ مجوز و استعلام لازم در این خصوص گرفته شده است و اجرای این پروژه در زیر پنج هکتار انجام می‌شود.

 

۱۶۲۰ زائر خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی گرگان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

تسنیم نوشت: مدیرکل فرودگاه‌ها‌ی استان گلستان گفت: در عملیات حج تمتع امسال یک‌ هزار و ۶۲۰ زائر از فرودگاه گرگان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

علی متانت با اشاره به میزبانی فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان از زائران خانه خدا اظهار داشت: در عملیات حج تمتع 1401 و بر اساس اطلاعات اولیه یک‌ هزار و 620 زائر خانه خدا از فرودگاه گرگان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: این اداره کل آمادگی کامل برای افزایش کیفیت سطح خدمات‌‌رسانی به زائران و مستقبلین و همچنین کاهش تأخیرات احتمالی در پروازها دارد و همه ارگان‌ها و نهادها در عملیات حج آمادگی کامل برای خدمت هر چه بهتر به زائران خانه خدا را دارد.

 

روند نامطلوب تزریق دوز سوم واکسن کرونا در گلستان

صدا و سیما نوشت: تا کنون تنها ۳۹ ممیز ۲ دهم درصد گلستانی‌های بالای ۱۸ سال دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: تا کنون ۵۲۱ هزار و ۵۰۹ دوز سوم واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است که ۳۹ ممیز ۲ دهم درصد با محاسبه افراد بالای ۱۸ سال و ۳۴ ممیز یک درصد با محاسبه افراد بالای ۱۲ سال را شامل می‌شود .

علی باقری افزود: این رقم مطلوبی نیست زیرا هنوز حدود نیمی از واجدان شرایط تزریق نکرده اند.

 

میانگین سرانه کتاب در گنبدکاووس ۵۰ درصد کمتر از میانگین استانی است

فارس نوشت: رئیس کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس گفت: میانگین سرانه کتاب در گنبدکاووس ۵۰ درصد کمتر از میانگین استانی است

علیرضا مجاهدیه امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت شهرستان گنبدکاووس به طور میانگین  سرانه کتاب ۲۱/۲ درصد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود بوده در حالی که در استان گلستان همین میانگین ۴۳/۵ درصد است و گنبدکاووس ۵۰ درصد از سرانه استان پایین‌تر است.

وی تصریح کرد:  در سال گذشته یازدهمین جشنواره کتاب رضوی برگزار شد و شهرستان گنبدکاووس به لحاظ تعداد شرکت‌کننده در این مسابقه رتبه نخست را در گلستان کسب کرد.

 

ورود انبوه اقلام خوراکی به انبارهای امدادی گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از ورود انبوه اقلام ضروری امدادی به انبارهای امدادی استان خبر داد.

قاسم غریب آبادی در بازدید از انبار‌های امدادی مرکز استان به سرازیر شدن اقلام متعدد خوراکی، بهداشتی و زیستی به استان خبر داد و گفت: در ملاقاتی که سه هفته پیش با رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امدادونجات انجام شد، شرایط خاص استان تشریح شد.

او گفت: پیرو دستور رئیس جمعیت تا به امروز مقدار ۵۱ تن برنج، ۳۰ هزار و ۶۰۰ قوطی کنسروجات، ۵ هزار و ۱۰۰ بسته شکر، یک هزار بسته انواع حبوبات و ۶ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته وارد استان شده است و اقلام زیادی نیز در حال بارگیری و ارسال به استان است.

 

جراحی پیوند اعضا به زودی در گلستان انجام می شود

مهر نوشت: مدیر انجمن اهدای عضو گلستان گفت: به زودی بیمارستانی در استان گلستان به جراحی پیوند اعضای بدن اختصاص داده می شود.

اربعین ولیخانی اظهار کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان با وزارت بهداشت در آینده‌ای نه چندان دور شاهد جراحی پیوند اعضا در داخل استان خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر عمل پیوند در استان انجام نمی‌شود چرا که بعد از این جراحی مراقبت‌های خاص پزشکی نیاز بوده و شرایط مراقبت بعد از عمل در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.