1401-11-02 06:38
290
0
83088
استاندار گلستان خبر داد:

کلید توسعه تجارت گلستان در دستان مرزنشینان

استاندار گلستان؛ کلید توسعه تجارت را در ظرفیت مرزنشینان دانست و گفت: طی توافق با جمهوری ترکمنستان، تجارت چمدانی از مرز اینچه‌برون استان تقویت می‌شود.

به گزارش گلستان ما، علی محمد زنگانه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: ظرفیت مرزنشینان قابلیت ارزشمندی است که در توسعه تجارت استان از آن استفاده کرده و تعاونی های مرز نشینان را تقویت می کنیم

وی افزود: استفاده از ظرفیت شورای ساماندهی مبادلات مرزی در رونق مراودات تجاری ضروری است، اگرچه شیوع ویروس کرونا ترانزیت کالا و تجارت چمدانی را کاهش داد اما بر اساس توافقات بین‌المللی صورت گرفته، تلاش ما احیای روابط تجاری پیش از همه‌گیری ویروس کرونا است.

استاندار گلستان با اشاره به ثبت سفارش‌های متمرکز وزارتخانه‌ای بیان کرد: دستگاه‌ها به هیچ عنوان نافی مطلع نبودن دستگاه‌ها از اطلاعات نیست.

زنگانه با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید خلأهای قانونی را احصاء و به سطوح ملی اعلام کنند، گفت: هدف ما تقویت صادرات و واردات از ظرفیت‌های قانونی خصوصا شرکت تعاونی‌های مرزنشینان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه ۴۲ شرکت تعاونی استان از ابتدای امسال تاکنون موفق به صادرات کالا در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و شیلات موفق به ارزش ۱۶ میلیون دلار به کشورهای همسایه شدند.

استاندار گلستان؛ عملکرد دبیرخانه کمیسیون قاچاق کالا و ارز این استان در برگزاری جلسات و پیگیری حوزه کاری را قابل تحسین دانست و بیان کرد: مطابق داده‌های آماری دستگاه‌های مرتبط ۳۵ درصد از پرونده‌های تعزیراتی گلستان مربوط به قاچاق چوب است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.