1401-06-06 07:19
903
2
81369

پیوند پررنگ آینده‌سازان انقلاب در ایستگاه «یاوران ولایت»/ «شیرآباد» سکوی توانمندسازی دانش‌آموزان گلستان 

اردوی دانش آموزی «یاوران ولایت» توسط بسیج دانش آموزی استان گلستان در اردوگاه صالحین شیرآباد خانببین برگزار شد، این طرح باهدف توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی و بینش دانش آموزان انجام گرفت. 

به گزارش گلستان ما، «طرح یاوران ولایت» بزرگترین اردوی تربیتی در گام دوم انقلاب اسلامی است که این طرح در شیرآباد خانببین استان گلستان برگزار شد، دختران دانش آموز در این طرح برای توانمندسازی آمادگی و مهارت لازم را فراگرفتند.

سرپرست بسیج دانش آموزی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: دشمن اعتقاد ملت را نشانه گرفته است جنگ امروز جنگ نظامی نیست بلکه جنگ اعتقادی و فرهنگی است و دشمن اعتقاد ملت را هدف قرار داده است.
همایونفر با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در اردوی یاوران ولایت یادآور خاطرات دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: استقبال بی نظیر دانش آموزان در طرح یاوران ولایت، خاطره شهادت 36 هزار شهید دانش‌آموز که تقدیم انقلاب اسلامی شد را زنده کرد. 
سرپرست بسیج دانش آموزی گلستان هدف از برگزاری این طرح را تربیت نسل جوان انقلابی و هم تراز انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.

* اگر مدافعان حرم نبودند امروز اثری از حرمین معصومین(ع) نبود

فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار کرد: اگر مدافعان حرم نبودند امروز اثری از حرمین معصومین «ع» در ایران نبود. 

علی ملک شاهکویی ابراز کرد: زمانی که داعش به کشورهای عراق و سوریه حمله کرد اگر مدافعان حرم نبودند قطعا امروز اثری از حرمین معصومین «ع» نبود خبری از حرم مشهد مقدس و قم و شهرهای اصفهان و شیراز نبود. 

علی ملک شاهکویی بر ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: مواظب باشید تاریخ مجددا تکرار نشود اگر این تکرار صورت گیرد گردن همه ما خرد خواهد شد. 

فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حق است، گفت: ما سازماندهی و تربیت می شویم تا از حق دفاع کنیم انقلاب اسلامی حق است و به همین دلیل مردم تا پای جان کنار این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ماندند. 

وی افزود: امام خمینی(ره) راه حضرت سیدالشهدا(ع) را ادامه داد و اکنون اسلام سرافراز است و چشم تمام ملت ها به سمت اسلام است در حقیقت اسلام، انقلاب اسلامی را زنده کرد.  

علی ملک شاهکویی خاطرنشان کرد: اگر صدای مظلوم را شنیدی و به ندای او لبیک نگفتی طبق آیه صریح اسلام شما دیگر مسلمان نیستید حتی اگر صدای مظلوم از یک یهودی شنیده شود.

در این مراسم جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز گفت: دانش آموزان، علم و بیرق پاسداری از انقلاب اسلامی را در مدرسه به دوش بگیرند.

 سید موسی حسینی ابراز کرد: شما دانش آموزان انقلابی گل سرسبد و برجستگان سیستم آموزش و پرورش و مدارس گلستان هستید و در حقیقت شما دانش آموزان باید علم و بیرق پاسداری از انقلاب اسلامی را در مدرسه به دوش بگیرید.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در راستای تمدن نوین اسلامی حرکت کنند، ابراز کرد: دانش آموزان باید نقش و جایگاه خودشان را در این پازل بزرگ پیدا کنند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: نبرد بین جبهه حق و باطل از زمان خلقت آدم آغاز شده است و دشمن قسم خورده در این جنگ به شدت پای کار است ما باید با تمام توان مقابل جبهه کفر بایستیم و نابودش کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه آمریکا مکتب شیطان است، اظهار کرد: کشور ایران در مکتبی قرار دارد که حق است و در مقابل این مکتب، مکتب شیطان و کفر قرار دارد که این مکتب آمریکا است.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه 50 درصد از تولدهای که در آمریکا رخ می دهد حرامزادگی است، افزود: آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که مردم کشورشان باید در حرامزادگی به صد درصد برسند این تفکر فرهنگ غربی است.

حسینی با تاکید بر قوی شدن در فضای مجازی ابراز کرد: باید فضای مجازی را به نفع ارزش های انقلاب مدیریت کنیم و سواد رسانه قوی در این فضا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین ماموریت امروز ما جهاد تبیین است، تصریح کرد: جهاد تبیین درگیر جهاد شناختی و ترکیبی است که در مقابل جریان کفر قرار گرفته است.

*انسان های باایمان بسیار قوی هستند

مشاور روانشناس و استاد حوزه در مراسم یاوران ولایت که در اردوگاه صالحین شیرآباد خانببین برگزار شد، اظهار کرد: انسان های با ایمان بسیار قوی هستند.

شاهرودی ابراز کرد: دشمن در تلاش است که تفریح را با بی خبری یکی کند در احادیث داریم کسی که بخواهد بی خبر باشد و کار علمی نکند این فرد دچار افسردگی می شود.

این استاد برجسته افزود: بعضی چیزها سبب تنش و بعضی سبب آرامش در زندگی انسان ها می شود دانشمندان جدید مانند گاردنر، رزنهان و غیره معتقدند اگر کسی فرد مذهبی باشد دارای سیستم عصبی متعادلی است شاید در ذهن افراد این سوال پيش بیاید مگر مذهب به آدم چه چیزی می دهد نخستین چیزی که مذهب به انسان می دهد ارتباط با خداست.

وی با اشاره به اینکه بی خبری، بی فکری و بی خود بودن باعث تنش در زندگی انسان ها می شود و دریچه عقل را می بندد، ابراز کرد: افرادی که درس می خوانند معمولا افرادی شاد هستند و افراد تنبل معمولا بالعکس هستند.

شاهرودی تصریح کرد: اگر بخواهیم عضلات صورت مان جوان بماند کلمات عربی را درست تلفظ کنیم حروف قرآن در زیبایی چهره نقش دارد که بسیار جالب است.

دانایی مهمترین وجه تمایز بین انسان و سایر موجودات است

شهابی در مراسم «یاوران ولایت» اظهار کرد: دانایی مهمترین صفتی است که انسان را از دیگر موجودات متمایز می‌کند. 

استاد جهاد تبیین با بیان اینکه ایران رتبه 15 علمی را در جهان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: کشور ایران در بسیاری از حوزه‌ها از جمله نظامی، دفاعی و ژنتیک رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است.
شهابی گفت: ایران در زمینه دانش بنیان تحول شگرفی پیدا کرده است. 

*زنان در جنگ نرم بیشترین نقش را ایفا می کنند

مدیر بسیج جامعه زنان گلستان تصریح کرد: دختران محجبه مانند جواهرات می‌درخشند و دشمن در تلاش است یک جنگ ترکیبی تمام عیار به راه بیاندازد و نخستین هدف دشمنان بی ارزش کردن بانوان در خانواده است.

سیده شاهده میرعرب رضی افزود: دشمن تمام قد به دنبال برداشتن حجاب از سر زنان ایرانی است در حقیقت دشمن به خوبی نقش زنان را درک کرده است.

* هرکسی که خداوند عاشقش شود خدا خریدارش می شود

حجت‌الاسلام علاءالدین تصریح کرد: هر کسی که خدا عاشقش شود خداوند او را خریدار است فرق بین شهدا با سایر انسان ها این است که آنها خودشان مرگ عاشقانه را انتخاب می‌کنند ولی مرگ به سراغ ما می آید.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند بر دین بسیار حساس است، خاطرنشان کرد: انسانی که به مقام شهادت نائل شودخداوند می فرماید «من دیه شهدا هستم».

وی افزود: تا هنگامی که قلب ما الهی نشود به معرفت الهی دست پیدا نمی کنیم باید ورودی های قلبمان را مواظبت کنیم گوش، چشم و زبانمان را مراقبت کنیم که در راه درست وارد شود.

علا الدین افزود: ارتباط ما با ولی باید دلی و قلبی باشد به تعالی می رسیم.

معاون آموزش و پرورش گلستان  در این مراسم افزود: کسی که می‌خواهد شهید باشد ابتدا باید شهید شود در تعلیم و تربیت می گوییم کسی که تربیت نیافته باشد نمی تواند تربیت کند. 

موسی کابلی ابراز کرد: رفتار و منش شهید سلیمانی الگو و چراغ راه آینده و فرزندان ماست و دانش آموزان باید راه شهید سلیمانی را ادامه دهند. 

جانشین بسیج دانش آموزی گلستان با بیان اینکه استقبال دانش آموزان از طرح یاوران ولایت بی نظیر بود، افزود: این طرح از تاریخ 31 مرداد آغاز و لغایت سوم شهریور به صورت شبانه روزی ادامه دارد. 

جعفر یوری تصریح کرد: طرح یاوران ولایت به منظور توانمندی و ارتقای سطح آگاهی و بینش دانش آموزان به عنوان فرمانده واحد در سال جاری در مدارس مشغول فعالیت می شوند. 

وی با بیان اینکه دو سال وقفه در برگزاری طرح یاوران ولایت ایجاد شد، گفت: این طرح برای نخستین بار از سال 1395 آغاز شد و امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل وجود ویروس کرونا مجددا با استقبال بی نظیر دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، طرح یاوران ولایت در اردوگاه صالحین شیرآباد خانببین گلستان برگزار شد و در این مراسم یادواره شهدا، نشست های روشنگری با محوریت جهاد تبیین، بصیرتی، کلاسهای سواد رسانه، نشست های عفاف و حجاب، پرچم گردانی و مشاوره تحصیلی برگزار شد. 

همچنین برگزاری مسابقات از جمله تیراندازی، دارت، مار و پله و غیره برگزار شد. 

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.