1400-11-19 16:33
1057
0
78531
در نشست خبری مطرح شد؛

واکنش تدافعی مدیرکل امور مالیاتی گلستان به تغییر انتصابش/ 10 میلیارد تومان فرار مالیاتی در گلستان طی 3 سال

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تغییر انتصابات به دستگاه شما خواهد رسید و شما از این پست جابجا خواهید شد، گفت: بنده سرباز هستم و در هر جایگاهی که باشم به نظام خدمت می‌کنم.

به گزارش گلستان ما، علی اصغر هزارجریبی امروز در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود، از تغییرات مدیریتی در اداره کل امور مدیریتی تا فرار مالیاتی در استان گلستان مواردی بودند که اهالی رسانه پرسشگری کردند، گرچه برخی سوالات هم بدون ذکر آمار در هاله ای از ابهام قرار گرفت از جمله تعداد خانه های خالی در گلستان و روند مالیات از این واحدها مشخص نشد در چه مرحله ای قرار دارد.

هزارجریبی با اشاره به اینکه یکی از وظایف امور مالیاتی شناسایی و وصول مالیات است، گفت: 90 درصد درآمدهای عمومی استان از محل مالیات تامین می‌شود.

وی درآمد عمومی استان گلستان را عددی معادل هزار و 293 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم درآمدهای مالیاتی در سال 1400 حدود هزار و 168 میلیارد تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان بیان کرد: طی ده‌ ماهه امسال هزار و 176 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان محقق شده ‌است در مقایسه با سال گذشته که رقم 663 میلیارد تومان بوده معادل 77 درصد رشد را شاهد بودیم.

هزارجریبی در خصوص ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان گفت: کسانی که دستگاه کارت‌خوان دارند باید وارد سامانه شده و به پرونده مالیاتی متصل شوند اگر این کار را انجام ندهند تمامی کارت خوان های آنها قطع خواهد شد و مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی به وجود می‌آورند.

وی بیان کرد: بابت هر تراکنش در دستگاه کارت‌خوان مالیات اخذ نمی‌شود فقط اطلاعات به سیستم مالیاتی می‌رود و این کار در راستای شفاف‌سازی صورت می‌گیرد.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است امسال ۹۸۴ میلیارد ریال از این محل به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان واریز شده  است.
هزارجریبی در خصوص درآمد حاصل از محل وصول مالیات‌ها بیان کرد: یک درصد سهم بیمه سلامت، چهار صد سهم مالیات و چهار درصد سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مالیات اخذ می شود.

وی از الکترونیکی شدن ابلاغ‌های اوراق مالیاتی خبر داد و گفت: از ۱۸ اردیبهشت سال آینده تمام اعتراضات به صورت الکترونیکی قابل قبول است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان در خصوص فرار مالیاتی گفت: سامانه 1526 آماده دریافت گزارش از سوی مردم است در این زمینه واحد بازرسی تعیین کردیم که کارشان مبارزه با فرار مالیاتی است که در سال 1399 کار رسیدگی شروع‌شده است ما نمی‌خواهیم ناحق از کسی مالیات غیرواقعی بگیریم.

هزارجریبی در خصوص اخذ مالیات از خانه های خالی و ماشین های گران قیمت ابراز کرد: آماری از تعداد خانه های خالی در استان گلستان وجود ندارد و ما مسئول این کار نیستیم.

وی با بیان اینکه ماشین‌های یک میلیارد تومانی معاف از مالیات هستند افزود: ولی ماشین‌هایی که قیمت آنها یک میلیارد و 500 میلیون تومان باشند یک الی سه درصد از آن‌ها مالیات گرفته می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: تعداد ماشین‌های بالای یک میلیارد تومان در استان گلستان مشخص نیست ولی پیامک‌هایی به مالکان این خودروها برای اخذ مالیات ارسال شده‌است.

هزارجریبی از خیز درآمدهای مالیاتی برای جایگزینی درآمدهای نفتی خبر داد و افزئذ: در طی دو الی سه سال اخیر فرار مالیاتی انجام‌ شده که نزدیک به 10 میلیارد تومان پرونده قطعی در این تشکیل و وصول شده ‌است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.