1401-09-24 11:30
660
0
82633
استاندار گلستان خطاب به دستگاه‌های اجرایی؛

همه امکانات برای احیای خلیج گرگان بسیج شود/ لایروبی در حال اجراست

استاندار گلستان خطاب به دستگاه‌های اجرایی بر لزوم بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها برای احیای خلیج گرگان تاکید کرد و گفت: لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان با قوت در حال اجراست.

به گزارش گلستان ما، علی محمد زنگانه صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: مسئله خلیج گرگان به شدت جدی است و سکوت در این خصوص جایز نیست و همه نخبگان و مدیران موظف هستند در این مسیر اقدامات خود را صورت دهند.

وی با بیان اینکه لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان با قوت در حال اجراست، افزود: علاوه بر آن دیگر مداخلات ذیل مصوبات ستاد ملی تالاب‌ها  نظیر تامین حقآبه رودخانه‌های قره‌سو و نکارود در اثر بخشی اقدامات بسیار پراهمیت است.

استاندار گلستان؛ دستگاه‌هایی که دارای ماشین آلاتی نظیر بیل مکانیکی و بولدوزر هستند را موظف کرد با آب منطقه‌ای در راستای تخریب ضربتی قریب به ۷۰ آبندان غیرمجاز در استان همکاری کنند تا آب رودخانه ها به پایین دست برسد.

زنگانه تاکید کرد: با توجه به وجود آب بندان های غیر مجاز تا اطلاع ثانوی لایروبی آببندان ها از دستور کار خارج می شود.

وی از فرمانداران خواست در تخریب آببندان های غیر مجاز و مسدود سازی چاه های غیر مجاز با آب منطقه ای و جهاد کشاورزی همکاری کامل داشته باشند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه توجه به اقدامات بین دستگاهی موجب افزایش نتیجه گیری در سطح ملی می شود، گفت: اجرای لایروبی رودخانه قره سو به دلیل پیشگیری از سیلاب های احتمالی و به خطر افتادن زندگی مردم ضروری است و اولویت محسوب می شود.

زنگانه با بیان اینکه متاسفانه در ۷۰ هزار هکتار اراضی استان شالیکاری انجام می‌شود، ابراز کرد: در واقع جز در اراضی نسق، شالیکاری تنها با شرایط خشکه‌کاری مجاز و در غیر این صورت غیر مجاز و ممنوع است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.