1401-10-30 11:22
636
0
83050
باید «رسالت ابوذری» در ایفای نقش رسانه‌ای پررنگ شود؛

هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ایستگاه داوری/ «گزارش» در صدر بیشترین آثار ارسالی

یکهزار و 18 اثر به هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان ارسال شد، برای نخستین‌بار تعداد آثار مکتوب و چندرسانه‌ای به حالت توازن رسیده و حالا نوبت آغاز داوری است.

به گزارش گلستان ما، هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان با ارسال یکهزار و 18 اثر در مرحله داوری قرار گرفته است، صاحبان آثار 46 اثر در بخش «تیتر»، 80 اثر «گزارش تحقیقی»، 75 اثر «گزارش خبری»، 56 «مصاحبه» و 53 «یادداشت» به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، آثار ارسالی در بخش چندرسانه‌ای نیز قابل توجه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: پوستر هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مردادماه رونمایی شد و اواخر آذرماه بیش از یکهزار و 18 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدمهدی تجری افزود: نخستین سالی است که تعداد آثار مکتوب و چندرسانه‌ای تقریبا به حالت برابر بوده است و این در حالی بود که سال‌های گذشته بیشترین استقبال در حوزه چندرسانه‌ای بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حساسیت شرکت‌کنندگان جشنواره در بخش مکتوب بیشتر بوده است و سعی شده تا با استفاده از نظرات و پیشنهادات، نقدها و چالش‌ها، دغدغه در این بخش را به حداقل برسانیم.

تجری با بیان اینکه داوری امسال با استفاده از ظرفیت استانی انجام می‌شود، گفت: داوری در بخش غیرمکتوب «چندرسانه‌ای» به اتمام رسیده است، به زودی داوری بخش مکتوب نیز آغاز و با حساسیت بیشتری انجام می‌ود.

وی بیان کرد: پرونده اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اوایل دهه فجر بسته خواهد شد و با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد اما همچنان رسالت ابوذری رسانه‌ها برای تولیدات اثربخش ادامه داشته باشد.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گلستان نیز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: این جشنواره دو محور را دنبال می‌کند نخست جهت‌دهی جریان رسانه است که با اولویت آرمان‌های نظام اسلامی همسویی داشته باشد به ویژه در این برهه از زمان حیاتی است.

ولی‌الله شهابی تاکید کرد: جریان رسانه برای بلوغ جامعه باید ایفای نقش کند جهت‌دهی و همسوسازی جریان رسانه برای بلوغ فکری و فرهنگی جامعه مدنظر است.

وی رسالت ابوذری جشنواره را در ایفای نقش رسانه برشمرد و گفت: رسالت ابوذری در صداقت و ارزش‌پذیری، تقویت ایمان، پرهیز از تحریف، بصیرت و دشمن‌شناسی، حفظ ایمان است ما می‌خواهیم با برگزاری این جشنواره نسبت به ترویج این مولفه‌ها اقدام کنیم.

شهابی تاکید کرد: کسانی که در رسانه‌های خود جعل روایت کنند از صداقت ابوذری خارج هستند، کسانی که فتنه‌انگیزی می‌کنند با مشی ابوذری فاصله دارند، جشنواره ابوذر تبیین یک مسیر درست در عرصه رسانه است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.