1401-05-05 21:41
913
0
80963
خبرنگار پرس‌تی‌وی در گرگان:

هر روز از مسلمان شدن راضی‌تر هستم/ «حجاب» تضمین امنیت است

خبرنگار پرس‌تی‌وی گفت: هر روز بیشتر مسلمان شدن را درک می‌کنم، معتقد هستم خدا مسیر درست را به من نشان داد و هر روز از مسلمان شدنم راضی‌تر هستم.

به گزارش گلستان ما، مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی بانوی آمریکایی مستندساز در نشست مجازی که به همت مرکز نسرای سازمان فضای مجازی بسیج گلستان برگزار شد، در خصوص جایگاه زن در رسانه‌های غربی تا واقعیت با مرور مراحل مختلف زندگی‌اش اظهار کرد: همیشه خدا را شکر می‌کنم که به این مرحله از خداشناسی رسیدم و درک درستی نسبت به اسلام پیدا کردم.

وی افزود: در یک خانواده آمریکایی «مسیحی» بزرگ شدم، ما هر یکشنبه باید کلیسا می‌رفتیم و در این محیط بزرگ شدیم، پدرم وقتی من مسلمان شدم هر ماه یک‌پنجم از حقوقش را به کلیسا می‌داد تا خمس مالش را بدهد که فکر می‌کنم این کار تاثیر ویژه‌ای روی تربیت ما داشته ‌است.

خبرنگار پرس‌تی‌وی با بیان اینکه با خواندن قرآن به اسلام روی آوردم از نحوه مسلمان شدن خود گفت: دانشجوی رشته خبرنگاری بودم، با افراد زیادی ارتباط داشته‌ام، دانشجوهای بین‌المللی در دانشگاه درس می‌خواندند، خبرنگاری را خیلی دوست داشتم برای اینکه از وضعیت کشورها اطلاعات کسب کنم.

هاشمی ادامه داد: هم‌زمان انجیل می‌خواندم و آن را با قرآن مقایسه می‌کردم، قرآن برایم خیلی جذابیت داشت و اصل آن توحید بود، در دین مسیحیت مفهوم خدا را نمی‌توانستم به ‌سادگی درک کنم، در قرآن اشاره شد که خدا یکی است و جذب آیات قرآن شدم.

وی توضیح داد: تحقیقاتم درباره اسلام تقریباً 2.5 سال طول کشید تا اینکه مسلمان و شیعه شدم، دیدگاه اصلی این جریان مرا مجذوب خود کرد.

خبرنگار پرس‌تی‌وی در خصوص اینکه خانواده‌اش چطور از دین اسلام استقبال کردند، بیان کرد: این قضیه برایشان سنگین بود وقتی فرزند آنها می‌خواهد دین خود را عوض کند، برای اینکه همه‌چیزش عوض می‌شود، رفتار، کردار، نوع لباس پوشیدن و ... حتی غذایی که مادرم درست می‌کرد را نمی‌توانستم بخورم چون از گوشت حرام در غذا استفاده می‌کرد و مدتی فقط سبزیجات می‌خوردم.

هاشمی بیان کرد: ما که پیرو دین مسیح بودیم فقط یک‌بار قبل‌از خواب نماز می‌خواندیم اما زمانی‌که به دین اسلام روی آوردم پنج‌بار در روز باید نماز می‌خواندم، زندگی‌ام کاملاً عوض شده بود، اما بعدها پدر و مادرم با این‌ موضوع کنار آمدند مادرم وقتی می‌دید که در زمینه خبرنگاری پیشرفت می‌کنم مرا آزاد گذاشته بود که این رشته را ادامه دهم.

وی گفت: مادرم بعد از چند سال به این نتیجه رسید که راه درست را انتخاب کردم وقتی رفتارهای خودم و فرزندانم را با دیگر بچه‌های خانواده و نوه‌هایش مقایسه می‌کرد.

خبرنگار پرس‌تی‌وی در خصوص مسلمان شدن و فرصت های شغلی که در آمریکا از دست داد، ابراز کرد: در آمریکا نسبت‌ به ایران و مسلمانان سیاه‌نمایی می‌کردند. وقتی مسلمان شدم با یک ایرانی ازدواج کردم، آن موقع در دانشگاه تعداد افراد باحجاب کم بود ولی الان تعداد افراد با حجاب زیاد شده است.

هاشمی ادامه داد: آن موقع در دانشگاهی که درس می‌خواندم ایرانی زیاد بود، همسرم در کارهای مذهبی و در مسجد خیلی فعالیت میکرد.

وی گفت: وقتی مسلمان شدم دیگر زندگی آمریکایی عادی نمی‌توانستم داشته باشم و فقط اسم مسلمانی را بر روی خودم بگذارم همیشه در فکر مسلمان شدن بودم وقتی راجع‌به خون شهدا صحبت می‌کردم حس عجیبی در من فوران می‌کرد هیچ شکی درباره دین اسلام نداشتم، در مسجد اشهد گفتم و مسلمان شدم.

خبرنگار پرس‌تی‌وی توضیح داد: در دانشگاه وقتی اعلام کردم که مسلمان شدم، استادم رفتار خود را تغییر داد و با احترام با من برخورد می‌کرد، احساس می‌کنم که با حجاب در امنیت کامل هستم.

وی گفت: وقتی مسلمان شدم روسری بر سر گذاشتم، جاهای مختلف برای کار مراجعه و فرم پر کردم وقتی‌که ظاهر مرا می‌دیدند یا زنگ نمی‌زدند یا وقتی زنگ می‌زدند به‌ خاطر حجابم دیگر به من کار نمی‌دادند برای همین در مجله‌های اسلامی فعالیت کردم تا اینکه بچه‌دار شدم و بعد در سال 67 تصمیم گرفتیم به ایران بیاییم.

خبرنگار پرس‌تی‌وی افزود: ما در آمریکا از خانواده متوسط بودیم اما وقتی با همسرم به ایران آمدیم زندگی خیلی ساده و معمولی داشتیم، یادم است که یک پیکان دست چندم خریدیم تا گذران زندگی کنیم با اینکه امکانات کمی داشتیم اما زندگی برایمان خیلی شیرین و دوست داشتنی بود.

هاشمی توضیح داد: خیلی از مردم با بیشترین امکانات زندگی شیک و لاکچری دارند اما هیچ‌وقت از زندگی راضی نیستند معتقدم مشکلات همه‌ جا وجود دارد، برخی مشکلات واقعاً ناراحت‌کننده هستند اما باید درست قضاوت کنیم با اطلاعات درست تا به حقیقت برسیم.

وی با اشاره به اینکه در رسانه‌های غربی خیلی راحت دروغ علیه ایران می‌گویند، گفت: درباره گفتن واقعیت‌های آمریکا هیچ‌وقت اهل سیاه‌نمایی نیستم، زمین امریکا خیلی بزرگ است، خانه‌های بزرگ دارد در شهر نیویورک و لس‌آنجلس خانه‌ها گران است.

خبرنگار پرس‌تی‌وی ادامه داد: دختر 35 ساله دارم که ازدواج‌ کرده و دو فرزند دارد به تازگی در امریکا درسش تمام شده و چند روز پیش به ایران برگشت الان می‌گویند اگر آرامش و امنیت نداشته باشیم هیچ ارزشی ندارد این‌که فرزندت سالم از مدرسه به خانه برمی‌گردد خیلی خوب است آن‌جا در مدارس آمریکا به بچه‌ها حمله می‌کنند، اسلحه آزاد است تعداد اسلحه از جمعیت آدم‌ها بیشتر است.

هاشمی گفت: پسر بزرگم در آمریکا زندگی می‌کند وقتی شهادت سردار سلیمانی اتفاق افتاد آن‌ها حس می‌کردند من در کشوری زندگی می‌کنم که به ارزش‌های آن‌ها حمله می‌کنند، آمریکا قهرمان اصلی ضد تروریست ایرانی را خیلی راحت شهید کرد و آن وقت ادای حقوق‌بشر درمی‌آورد مشخص است که راحت دروغ می‌گویند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل که «آمریکا شیطان بزرگ است» افزود: شیطان به هر شکلی درمی‌آید، ظاهر و باطن شیطان یکی نیست، آمریکا در ظاهر جذابیت دارد اما اگر ریشه آن را واکاوی کنیم می‌بینیم که زندگی در امریکا سخت است اگر آدم غیرت دینی و حق‌طلبی داشته باشد واقعاً زندگی سخت است.

خبرنگار پرس‌تی‌وی در پاسخ به این سوال ‌که مسلمان شدن با این ‌همه فراز و نشیب می‌ارزید، گفت: هر روز بیشتر مسلمان شدن را درک می‌کنم، معتقد هستم خدا مسیر درست را به من نشان داد و هر روز از مسلمان شدنم راضی‌تر هستم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.