1401-02-10 17:27
410
0
79799

نماینده مجلس: پراید ۲۰۵ میلیون تومان شده است/ وزیر صمت چه کاره است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پراید در کشور ۲۰۵ میلیون تومان شده، وزیر صمت چه کاره است؟

به گزارش گلستان ما، علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز مجلس گفت: وضع بازار خودرو قابل تحمل نیست و کالاهای اساسی هم از آن تأثیر گرفته است.

رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده که خواستار نظارت نمایندگان بر بازار خودرو شده بود، گفت که با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، علاوه بر واردات خودرو، به تولید هم توجه شده، اما تولید در کشور اشکالات فنی دارد.

آقای قالیباف همچنین گفت: در جلسه مجمع تشخیص مفصل توضیح دادم که چطور باید وضعیت خودرو را در کشور اصلاح کنیم. در شرایطی قیمت تمام شده خودرویی مثل پراید ۲۰۰ میلیون تومان است که حتی با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته پیش با کلیات مصوبه مجلس برای واردات مشروط خودرو موافقت کرد اما آن را به کمیسیون‌ تخصصی زیرمجموعه‌اش فرستاد با بررسی شود.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفته بر اساس گزارش منابع مطلعی که دارد، نیاز  کشور حدود ۷۰۰ هزار خودرو بیش از تولید خودروسازان داخلی است و  ۷ میلیون خودرو هم در صف اسقاط قرار دارند.

او اضافه کرده در شرایط کنونی کشور، با حفظ برخی شرط‌ها، واردات خودرو به حمایت از تولید داخلی ضربه نمی‌زند.

پیش از این، هیئت عالی نظارت بخش‌هایی از مصوبه مجلس را مغایر قانون اساسی دانسته بود.

خروج ارز از کشور در شرایط تحریمی و حمایت از کالاهای ایرانی بخشی از محورهای ایرادهای این هیئت به مصوبه مجلس در مورد واردات مشروط خودرو بوده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.