1401-11-01 07:15
705
0
83064
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

نفر اول رباتیک جهان یک دانش‌آموز گرگانی است/ تولیدات هنرستان‌های گلستان در سبد کشورهای اروپایی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به تحول‌آفرینی در نظام تعلیم و تربیت گفت: تغییر رویکردها منجر به موفقیت‌های امیدآفرین شده است بطوریکه نفر اول رباتیک جهان یک دانش‌آموز گرگانی است.

سید رضا نظری امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما بخشی از فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت را تشریح و اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش ساختاری دارد که در آن ارکان مهم استان اعم از استاندار، نماینده ولی‌فقیه، آموزش و پرورش، اولیا و برخی دستگاه‌های مرتبط با نظام تعلیم و تربیت نقش و سهم بسزایی دارند.

وی افزود: این شورا به عنوان بالاترین مرجع در سیاستگذاری و تاثیرگذاری در نظام تعلیم و تربیت هر استان است، تاکنون تلاش بر این بوده این شورا به صورت ماهانه برگزار شود، مصوبات و تصمیم‌گیری شورا در حوزه‌های مختلف به واسطه سیاست‌گذاری‌های کلان در سطح استان لازم الاجراست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اعتقاد داریم اگر قرار است دانش‌آموزی تربیت شود باید در تراز نظام اسلامی باشد لازمه آن داشتن تعهد و برنامه‌ریزی منسجم در حوزه‌های تربیتی و پرورشی است.

نظری بیان کرد: با رویکردهایی که در نظام تعلیم و تربیت استان تدوین شد بعد از گذشت ۱۱ ماه دانش آموزان استان جزو سرآمدهای کشور در حوزه‌های مختلف تربیتی شدنن که نشان از این دارد در آینده نه چندان دور که قرار است نظام اسلامی به دست این دانش‌آموزان تحویل داده شود اینها تعهد لازم را دارند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت حوزه بسیار مهمی است، ابراز کرد: تمام تلاش ما این است که فرزندان صالحی داشته باشیم و باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: استان گلستان ۴۰۰ هزار دانش آموز دارد اگر هر کدام از اینها یک پدر و مادر داشته باشند یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، بنابراین مشورت دادن به آموزش و پرورش م‌ تواند نتایج و خروجی بسیارخوبی به دنبال داشته باشد.

نظری با تاکید بر اینکه دانش آموزان گلستان در حوزه تربیتی مقام‌های خوبی به دست آوردند، گفت: در زمینه علمی که در شورای آموزش و پرورش موردبحث بود امروز می‌توان گفت که اتفاقات خوبی رقم خورده است، نفر اول رباتیک جهان یک دانش آموز گرگانی است.

وی با بیان اینکه رویکردها در نظام آموزش و پرورش تغییر پیدا کرده تا موفقیت‌ها رقم بخورد، ابراز کرد: در حوزه آموزش شاهد این هستیم که هنرستان‌های استان گلستان به سمت تولیدی شدن حرکت می‌کنند و تولیدات آنها به‌روز، علمی و کامل است که به همه دنیا به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش ویژه است هر کاری در آموزش و پرورش انجام می‌شود سرمایه است نه هزینه؛ که خروجی آن ملموس است، برای نخستین بار در استان نزدیک به ۲۱۰ میلیارد تومان ره‌آورد سفر رئیس جمهور در حوزه نظام تعلیم و تربیت را داشتیم.

نظری بیان کرد: اتفاقات اخیری که در کشور و استان رخ داد، اما دانش‌آموزان در جهاد تبیین بسیار فعال بودند.

وی گفت: در حوزه ورزش هم نزدیک به ۲۴سال گلستان تبدیل به استان شده در این مدت ۷۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای افتتاح شد اما به همت دولت سیزدهم فقط در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۴ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای افتتاح شد که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.