1400-12-10 13:24
430
0
78908
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد؛

منظومه‌ها، نقشه راه توسعه روستایی در گلستان / فاز مطالعاتی در 27 بخش انجام شد

مهندس حسینی با بیان اینکه منظومه‌ها نقشه راه توسعه متوازن روستایی در استان گلستان هستند از پایان فاز مطالعاتی در ۲۷ بخش خبر داد.

به گزارش گلستان ما، مهندس سیدمحمد حسینی درباره طرح منظومه‌های روستایی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که براساس برنامه ششم توسعه، بنیادمسکن متولی و مجری آن است، تهیه منظومه های روستایی است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه تهیه این طرح‌ها در سه فاز انجام می‌شود، گفت: طرح منظومه‌ها در بخش مطالعات، فاز اجرایی و نتیجه گیری تهیه می شود و در استان نیز برای همه ۲۷ بخشی که داریم، فاز مطالعاتی انجام شد.

وی اضافه کرد: با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری، مطالعات فاز نخست شامل مطالعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره به پایان رسیده است.

مهندس حسینی، منظومه ها را نقشه راه توسعه متوازن و همه جانبه روستاهای استان دانست و گفت: بیشتر از ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و هنوز بسیاری از ظرفیت های این مناطق، پنهان مانده است که در قالب منظومه ها این مزیت ها و توانمندی ها احصا شده است.

وی تأکید کرد: منظومه های روستای نقش محرک و اثرگذار در تولید، اقتصاد و اشتغال در روستاها را برعهده دارند و اکنون در استان برای مطالعات فاز اجرایی در حال برنامه ریزی هستیم.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان یکی از اهداف تهیه منظومه های روستایی را هدفمند کردن پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این مناطق عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است تا در سال ۱۴۰۱، تسهیلات مشاغل خرد و خانگی و سایر تسهیلات ارزان قیمتی که قرار است به روستاییان اختصاص داده شود، براساس منظومه ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه جلسه های کارشناسی فاز اجرایی منظومه های روستایی در استان برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که گام دوم این طرح مهم، به زودی آغاز شود.

مهندس حسینی افزود: پروژه های اقتصادی و اشتغالزایی که قرار است در روستاها شکل بگیرد باید براساس مزیت ها و ظرفیت هایی باشد که در منظومه به عنوان اولویت مطرح شده است. ضمن اینکه سایر دستگاه ها نیز باید برنامه سالانه خود را برای اقدام در روستاها با منظومه ها تطبیق دهند تا شاهد تحول در عرصه اقتصادی، اشتغال، تولید، گردشگری، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و غیره باشیم.

وی با بیان اینکه اهمیت منظومه ها در استان متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: با وجود پیگیری های بنیادمسکن استان و تشریح اهمیت این طرح که در بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد روستاها موثر است اما متاسفانه استقبال خوبی از آن نشد با اینحال در چندماه گذشته با مجموعه مدیریتی استان، جلسه های خوبی برگزار شده است.

وی استان زنجان را نمونه موفقی از اجرای طرح منظومه های روستایی توصیف کرد و گفت: بسیاری از روستاهای زنجان با اجرای منظومه ها، مولد شده اند و با پیگیری هایی که انجام دادیم قرار شد برای بررسی نقاط قوت آن به همراه برخی از مدیران استان و مجمع نمایندگان بازدیدی از این استان داشته باشیم

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.