1401-08-07 07:19
787
0
82026
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

قدمگاه امام حسن عسکری (ع) امروز در گرگان گلباران می‌شود/ تشریح ویژه‌برنامه‌های «هفته فرهنگی گلستان»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: به مناسبت سوم ربیع‌الاول سالروز ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان امروز آئین گلباران از میدان وحدت «شهرداری» به سمت قدمگاه حضرت انجام می‌شود.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: شاید برای گرگان مهم‌ترین مناسبت فرهنگی این هفته باشد از سالروز ورود امام حسن عسکری علیه‌السلام «سوم ربیع‌الثانی تا سالروز ولادت حضرت در هشتم ربیع‌الثانی» که به این مناسبت افتخاری نصیب گرگان زمین شد.

وی افزود: تنها نقطه ایران که یک امام معصوم علیه‌السلام در حال حیات و اختیار خودشان وارد این سرزمین شده‌اند، جلوس کردند و ساعت‌ها حضور داشتند و به سوالات مردم جواب دادند گرگان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: وجود نازنین امام رضا (ع) را مأمون به‌زور و با اکراه وارد ایران کردند اما یک افتخار بزرگ برای این سرزمین و برای مردم ایران‌زمین که نشان می دهد این خاک یک عظمت ویژه‌ای دارد، اهل این خاک و این سرزمین عظمت ویژه‌ای دارند که امام معصوم علیه‌السلام این لیاقت را در این خاک و اهلش دیدند که حضوراً تشریف آوردند.

گرزین ادامه داد: یک اتفاق مبارکی در این منطقه افتاد و این فاصله را بنام هفته‌ی فرهنگی گرگان نام‌گذاری کرده‌اند که طبق سنت هر ساله قرار شد ان‌شاءالله امروز صبح مراسم گل‌باران با حضور اقشار مردمی در مسیر منتهی به قدمگاه امام حسن عسکری علیه‌السلام برگزار می شود.

وی بیان کرد: بعدازظهر امروز ویژه برنامه ای در قدمگاه با حضور هزاران تن از اقشار مردمی شهرستان گرگان برگزار می شود، در این شب‌ها در سطح مساجد و امامزاده‌ها ویژه‌برنامه بزرگداشت ورود امام حسن عسکری علیه‌السلام و هفته‌ی فرهنگی گرگان را داشته‌ باشیم. مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در تشریح مهمترین برنامه‌های هفته فرهنگی تصریح کرد: رونمایی از کتاب‌هایی که با هدف سند نگاری و ورود امام حسن عسکری علیه‌السلام و تاریخ پهلوانی و قهرمانی و فرهنگی از چهره‌های متعدد و مختلف فرهنگی، علمی و قهرمانی که گرگان زمین نگاشته شده قرار است این کتابها رونمایی شود. 

گرزین گفت: تجلیل از مفاخر فرهنگی، مفاخر علمی، مفاخر ورزشی و مفاخر هنری ایران‌زمین که با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و با روحیه ایرانی اسلامی و تقویت هویت ایرانی اسلامی کسب این افتخارات پیدا کردند را خواهیم داشت.
 وی بیان کرد: امسال استانداری گلستان نیز پای کار آمدند، همه فرمانداران نیز همکاری خواهند داشت چراکه این هفته به‌عنوان هفته فرهنگی گلستان است و فقط محدود به گرگان نیست از گرگان و گنبد در تاریخ به نام جرجان نامیده شده است.

گرزین بیان کرد: در سطح استان ان‌شاءالله در هفته‌ی فرهنگی گلستان ویژه‌برنامه‌های تجلیل و تکریم و تعظیم را برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.