1401-10-14 10:38
510
0
82831
استاد حوزه و دانشگاه:

«علامه مصباح» و «سردار سلیمانی» دو میدان‌دار صاحب مکتب

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علامه مصباح یزدی و شهید سردار سلیمانی دو میدان‌دار، صاحب مکتب و ماندگار هستند که هر چه از عمر دنیا بگذرد نورانیت و شفافیت آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید احمد رهنمایی صبح امروز در همایش معلمان تمدن‌ساز در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت رسالت نهادهای آموزشی و تربیتی بویژه آموزش و پرورش و رشد و تعالی علمی و فرهنگی جامعه با مروری به کتب و اندیشه علامه مصباح یزدی «قدس سره» در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: علامه مصباح در جهاد تبیلیغی و تبیینی در سطوح حوزوی و دانشگاهی پیشگام بود.

وی راه‌اندازی بخش آموزش حوزوی- دانشگاهی موسسه در راه حق را از ابتکارات علامه مصباح عنوان کرد و افزود: ایشان همچنین بنیانگذار دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و بنیانگذار مرکز حوزوی دانشگاهی موسسه امام خمینی (ره) بودند در اعزام طلاب به دانشگاه‌های غربی و در تربیت فضلای حوزوی برای مسئولیت‌پذیری در دانشگاه‌ها  نقش‌آفرین بودند.

تأثیرگذاری علامه مصباح او را آماج هجمه قرار داد

عضو هیئت علمی موسسه آموزش پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه طرح ولایت دانشجویی و حوزوی از ابتکارات علامه مصباح بوده است، گفت: این شخصیت بزرگ همواره ارشادات راهگشا برای تعالی سطح آموزشی- تربیتی حوزه‌های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها داشتند.

رهنمایی در خصوص چرایی هجمه بی‌امان به علامه مصباح بیان کرد: تاثیرگذاری علامه مصباح در محیط‌های مختلف باعث شد که وی همواره مورد هجمه ناجوانمردانه قرار بگیرد.

وی از علامه مصباح به عنوان استاد فکر، فردی در اوج غیرت، عقلانیت و خردمند یاد کرد و گفت: عقبه تئوریک نظام، صاحب فضل و تقوا، اخلاص، همواره بر مدار حق از ویژگی‌های بارز این بزرگمرد بود.

علامه مصباح الگوی معلم در تراز انقلاب اسلامی

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه علامه مصباح به قیمت از دست رفتن آبرویش پای دین و انقلاب اسلامی ایستاد، ابراز کرد: اگر امثال مصباح یزدی نبود انقلاب اسلامی از پشتوانه فرهنگی تهی می‌شد، انقلاب فرهنگی همانند روح در کالبد است.

رهنمایی با اشاره به اینکه علامه مصباح در جهاد تبیین شعائر اسلامی در حوزه و دانشگاه کم نظیر بود، بیان کرد: علامه مصباح یزدی و شهید سردار سلیمانی دو میدان دار، صاحب مکتب و ماندگار هستند که هر چه از عمر دنیا بگذرد نورانیت و شفافیت آنها بیشتر می‌شود.

وی علامه مصباح را الگوی معلم در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: معلمان به عنوان نماد هدایت در جامعه هستند، اجازه دهیم دانش‌آموزان قبل از یادگیری از ما محبت بیاموزند دو سال مدارس ما تعطیل شد و فرزندان ما زیر انبوهی از امواج مخرب به اسم گذر از فضای مجازی، ذهن‌شان تخریب شد و در این مدت از بارش عواطف معلمان محروم شدند و نتیجه‌اش آمدن تعدادی از این دانش‌آموزان کف خیابان شد.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به معلمان توضیح داد: قبل از کلام باید سلام که امنیت مالی، جانی، حیثیتی و معنوی را به دنبال دارد به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

رهنمایی بر لزوم ترویج مکتب علامه مصباح یزدی گفت: شخصیت و آثار کم نظیر ایشان در کلام بزرگان تعریف شده است و ذوابعاد بودن ایشان باعث شده تا فرد بی‌نظیری برای جامعه باشد، از این شخصیت بزرگ؛ آثار تخصصی، نیمه تخصصی، عمومی و سیره تربیتی به جا مانده که خوب است معلمان از این اندیشه‌های ناب بهره‌مند شوند.

نظری: ریل‌گذاری صادراتی دانش بومی مهارتی گلستان/ دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنید

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این همایش با اشاره به اینکه باید از ظرفیت معلمان جوان استفاده کند، گفت: برای داشتن یک تمدن پویا، بانشاط و فعال نیاز به تربیت نیروی انسانی است.

سیدرضا نظری با بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از تربیت‌شدگان مکتب اسلام بودند، گفت: امروز می‌بینیم در دنیا حرف از شهید سلیمانی است و این شهید عزیز به واسطه ایجاد یک جبهه مقاومت در حال تکثیر است و این نمونه‌ای از هنر تمدن پویاست.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم باید در تمدن نوین اسلامی نیروها به گونه‌ای تربیت شوند که آینده انقلاب اسلامی تضمین شود باید در نظام تعلیم و تربیت الگوهایی داشته باشیم که نسل جوان از آن الگوگیری کند سردار سلیمانی یکی از آن الگوها بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر اینکه مدیریت از پشت اتاق‌های بسته اتفاق نمی‌افتد، گفت: با این الگوبرداری تا به امروز اتفاقات بسیار بزرگی افتاده است.

نظری دیپلماسی مهارتی را یکی از اقدامات موثر آموزش و پرورش برشمرد و ابراز کرد: دانش بومی مهارتی استان گلستان قابلیت صادرات پیدا کرده است که این مهم برگرفته از الگوی دیپلماسی باید در خدمت میدان باشد.

وی خطاب به معلمان تاکید کرد: آینده نظام اسلامی به دست شماست باید تلاش کنید دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت و تحویل جامعه دهید همان چیزی که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.