1401-06-03 07:20
529
0
81331
خبرهای خوب اقتصادی در هفته دولت؛

صنایع تبدیلی در گلستان احیا می‌شود/ شعار خداحافظی با خام‌فروشی در آستانه تحقق

تقویت صنایع تبدیلی، راه اندازی مجدد کارخانه ویتامین E از طرح‌های نیمه فعال رها شده در گلستان، اعلام آمادگی 3 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در کریدور شمال به جنوب از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در استان گلستان است.

به گزارش گلستان ما، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفتگوی ویژه خبری؛ ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی در گلستان را اولویتی مهم خواند و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید در استان گلستان تقویت شود و از خام فروشی دست برداریم توجه به حوزه صنعت فرآورده های کشاورزی است.

سید محمد دهنوی افزود: از مبالغی که در تبصره 18 و تبصره 16 همچنین تسهیلاتی که از محل سفر ریاست جمهوری و سایر بخش های دیگر داشتیم بالغ بر 30 درصد آن برای توسعه صنعت کشاورزی و از این میزان بیش از 15 درصد در حوزه صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: باید استان گلستان را از لحاظ تقویت صنایع تبدیلی به نقطه مطلوب برسانیم تا از خام فروشی محصولات کشاورزی خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از احیاء و بهره برداری کارخانه تولید ویتامین E در هفته دولت خبر داد و گفت: بخشی از تمرکز ما از ابتدای دولت توجه به طرح های راکد بود مانند بنگاه هایی که دوره ای فعالیت داشتند مانند کارخانه ویتامین E در شهرک صنعتی آق قلا که یکی از بهترین مجموعه های ویتامین های حوزه دامی را تولید می کند و در سطح خاورمیانه زبانزد است.

دهنوی ادامه داد: کارخانه ویتامین E بنا به دلایلی راکد بود که در دولت سیزدهم تلاش کردیم این کارخانه را به چرخه تولید برگردانیم که در هفته دولت مجددا افتتاح خواهد شد این واحد جزو طرح های نیمه فعال رها شده بود.

وی از اعلام آمادگی 3 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در کریدور شمال به جنوب خبر داد و تصریح کرد: مهمترین پروژه ای که در حال حاضر در دست اقدام داریم و مورد اقبال طرف های خارجی قرار گرفته کریدور شمال به جنوب است و بالغ بر سه شرکت خارجی چینی و قزاق برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه برای پیشرفت استان برنامه های هدفمند ترسیم شده است از تلاش برای حل مشکلات زیرساختی خبر داد و گفت: احداث راه‌آهن اینچه برون به شاهرود، تکمیل اتوبان بهشهر، گرگان، بجنورد، توجه به زیرساخت های حمل و نقل ریلی و ترانزیتی جزو اهداف مورد توجه استان است.

دهنوی در خصوص آخرین وضعیت طرح گردشگری آشوراده بیان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه باید تصمیم گیری کند، همچنین نسبت به تکمیل زیرساخت های اصلی منطقه آزاد اینچه برون تلاش های خوبی در حال انجام است.

استان گلستان با 1957 طرح اقتصادی به استقبال هفته دولت رفته است که 1865 طرح افتتاح و 92 طرح کلنگ‌زنی می‌شود، در مجموع 4 هزار و 989 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است و 9 هزار 86 نفر اشتغالزایی خواهد داشت که بخشی از  آنها هفته دولت به بهره برداری می رسد و بخشی از آنها  دهه فجر افتتاح می شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.