1403-05-31 10:00
612
0
91119
یادداشت:

شهید ترور

روز ۲۸ مرداد سال ۶۰ سید احمد میرحیدری مسئول واحد اطلاعات سپاه گرگان توسط منافقین ترور و به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، غلامرضا خارکوهی تاریخ‌نگار گرگانی در یادداشتی نوشت: روز ۲۸ مرداد سال ۶۰ سید احمد میرحیدری مسئول واحد اطلاعات سپاه پاسداران گرگان توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

در آن زمان هنوز وزارت اطلاعات ایران تأسیس نشده بود و سپاه پاسداران تنها نهاد نظامی بود که به‌طورجدی، هم وظیفه وزارت اطلاعات را برعهده داشت و هم با تروریست‌های منافق و سایر گروه‌های ضدانقلاب و دشمنان ملت مبارزه می‌کرد.

از سوی دیگر در آن زمان، منافقین علیه مردم ایران اعلام جنگ مسلحانه کرده بودند و در شهر گرگان چند عملیات تروریستی انجام داده بودند و در اینجا بیش از ۳۰ خانه تیمی مخفی داشتند که در داخل هر خانه تیمی گروهی از منافقین مجهز به بمب و اسلحه، برای ترور و تخریب در شهر گرگان نقشه می‌کشیدند.

این در حالی بود که در آن زمان بار اصلی جنگ بر دوش سپاه و بسیج قرار داشت و حجم زیادی از نیرو و امکانات سپاه گرگان صرف جنگ در جبهه‌های خوزستان و کردستان و باختران و ایلام، در مقابل متجاوزان بعثی عراق می‌شد.

علاوه بر این سپاه گرگان در آن زمان در پشت‌جبهه به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای رزمندگان اسلام می‌پرداخت، همچنین در شهرها و روستاها و اماکن مختلف منطقه گرگان دائماً مراقب توطئه‌ها و آشوب‌های سیاسی گروه‌های ضدانقلاب بود.

یادآوری این‌گونه رویدادها نقش بسیار مهمی در افزایش آگاهی جامعه و قدرشناسی از خادمان مخلص ملت دارد.

یادشان زنده‌باد، راهشان پاینده باد.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.