1401-07-11 07:46
871
0
81737
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان:

سکان «بافت تاریخی» گرگان به «شهردار ویژه» می‌رسد/ گره کور رونق گردشگری در فقدان المان‌سازی

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان از اخذ مجوز شهرداری ویژه به منظور مدیریت واحد و یکپارچه بافت تاریخی گرگان خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده با مجوز سازمان همیاری بافت تاریخی گرگان به شهردار ویژه سپرده خواهد شد.

علی‌اکبر بصیرنیا امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اجرای پروژه‌های گردشگری و مدیریت شهری را از اولویت‌های مهم خواند و اظهار کرد: همکاری و همدلی دستگاه‌های متولی در این زمینه می‌تواند صنعت گردشگری را رونق دهد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید دور یک میز برای پیشرفت صنعت گردشگری برنامه‌ریزی کنند، باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها در بخش گردشگری استفاده شود، پروژه‌های خوبی طی یک ماه گذشته در این حوزه پیگیری و اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان؛ یکی از ضعف های استان در جذب و ماندگاری مسافر را فقدان المان گردشگری برشمرد و توضیح داد: به دلیل اینکه المان‌سازی نداشتیم، نتوانستیم مسافر را در استان ماندگار کنیم و اکثر مسافران ما عبوری هستند.

بصیرنیا گفت: نقاط مختلفی برای پارک مسافر در گرگان پیش بینی شد، زمین پنج هکتاری در محور ناهارخوران، مجموعه یک و یک وابسته به بانک ملی واقع در جاده آق‌قلا از پیشنهادات بود، تلاش خواهیم کرد بهترین راهکار برای ساماندهی وضعیت مسافرپذیری در این منطقه انجام شود در این زمینه از ایده‌های افراد صاحبنظر نیز بهره خواهیم گرفت.

 وی از اجرای پروژه گردشگری اقامتی توسط موسسه ملل در کمربندی خبر داد و افزود: این پروژه در سال ۹۹ توسط وزیر وقت میراث کلنگ‌زنی شد تا در مدت سه سال به بهره‌برداری برسد،  حجم سرمایه‌گذاری طبق پیش‌بینی انجام‌شده ۸۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان اکنون باید 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود، میزان اشتغال‌زایی در پروژه ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم برای پروژه گردشگری لوتوس خواهد بود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان با بیان موانع پیش روی اجرای این پروژه گفت: پروژه ملل یکی دو سال بعد از کلنگ‌زنی مسکوت ماند و رها شد، زمینی که شهرداری به مجموعه واگذار کرده بود بعدها مشخص شد فرد دیگری هم برای آنجا سند مالکیت دارد.

بصیرنیا افزود: به شهردار گرگان و اعضای نظارتی استان دستور دادند که طی یک ماه مشکل مؤسسه ملل برطرف شود تا عملیات اجرایی پروژه پیگیری شود، یکی از برنامه‌های جدی کمیسیون گردشگری شورا به نتیجه رساندن مؤسسه ملل است چراکه به اقتصاد شهری و اشتغال‌زایی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه مؤسسه ملل در سال 1405 به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز کرد: این مجموعه تجاری، اقامتی و تفریحی است که در 90 واحد تجاری، سه سالن سینما، انواع کافی‌شاپ، گالری، پارک آبی، تالار برگزاری مراسمات، هتل اقامتی پنج‌ستاره، یکصد واحد اقامتی، رستوران فوق بین‌المللی لاکچری، سالن‌های ورزشی، حیاط با فضای سبز و آب‌بندان موزیکال با منظره رودخانه که پروژه‌ای بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نسبت ‌به این پروژه بی‌توجهی داشتند از پیگیری و قول مساعد  استاندار گلستان در این زمینه خبر داد و گفت: باید طی یک ماه آینده مشکلات اجرایی پروژه حل شود، این پروژه نیاز به 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.