1401-08-09 08:27
692
0
82041
در میزگرد تخصصی 13 آبان بررسی شد؛

زانو زدن استکبار جهانی در برابر اندیشه ولایی/ جلادان «13 آبان» حق ندارند خود را حامی دانش‌آموزان جا بزنند

رژیمی که کشتار «13 آبان» را در سال 1357 رقم زدند امروز حق ندارند خودشان را حامی دانش‌آموزان این مرز و بوم جا بزنند، اتاق فکر استکبار جهانی برای خاموش کردن یا بی‌خاصیت کردن چنین روزی فعال است تا خود را از جنایاتی که کردند تطهیر کنند.

به گزارش گلستان ما، قد علم کردن در برابر یک جبهه نامتوازن قوی‌شوکت پوشالی استکبار جهانی نمی‌تواند منهای یک پشتوانه قوی باشد، این است که نظریه‌پردازان جامعه‌شناس در برابر مبانی اندیشه ولایی زانو زده و متحیر کرده ‌است، ماهواره‌ها، افکار نخبگانی غرب و نیروهای استیجاری آن‌ها فعال هستند تا یوم‌الله 13 آبان که روز فخر و مباهات انقلاب اسلامی و یادگار یک شخصیت کاریزما و اندیشمند آینده‌نگر است را مبدل به یک امری ضعیف کند.

برای اینکه اهمیت یوم الله 13 آبان در مدارس تقویت شود میزگردی به مناسبت استکبارستیزی برگزار شد تا از دیدگاه کارشناسان نسبت به جهاد تبیین در این حوزه بپردازیم.

حجت‌الاسلام احمدی: ما انقلاب کردیم اما انقلابی عمل نکردیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه 13 آبان روز ملی استکبارستیزی است، گفت: در جامعه‌شناسی مباحث مختلفی را در مانایی یک پدیده مطرح می‌کنند برخی ابزار قدرت را دلیل مانایی می‌دانند و بعضی ابزار آگاهی را اصل و محور می‌داند، همه این‌ها در نظام اسلامی خودش را نشان داده که آگاهی و قدرت به نحو مطلق؛ چقدر سهم در این زمینه دارند.

حجت‌الاسلام احمدرضا احمدی؛ برکت وجود ولایت در جمهوری اسلامی را رمز پیروزی و اقتدار کشور دانست و افزود: قد علم کردن در برابر یک جبهه نامتوازن قوی‌شوکت پوشالی استکبار جهانی نمی‌تواند منهای یک پشتوانه قوی باشد، این است که نظریه‌پردازان جامعه‌شناس غرب در برابر مبانی اندیشه ولایی زانو زده و متحیر کرده ‌است.

وی توضیح داد: آکادمی جامعه‌شناسی قوی غرب در برابر این‌همه اقتدار جمهوری اسلامی ایران متحیر مانده‌ است که بر کدام فلسفه جامعه‌شناسی بمانند که بتوانند پاسخ بگیرند، هرچه اندیشمندان غربی دورهم می‌نشینند و طراحی می‌کنند تا فرهنگ قوی غنی تمدن‌ساز و بسیار کهن ارائه دهند تا جایگاه و سلطه خود را بازیابند اما در آن ماندند، اندیشکده‌ی دشمن قوی است اما دربرابر اندیشه امام راحل به زانو درآمده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به یوم الله 13 آبان گفت: یکی از مبانی مفهومی که عینیت خودش را به رخ جهانیان می‌کشد 13 آبان است، در این روز سه اتفاق مهم ازجمله تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانش‌آموزان جلوی دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق افتاد، اکنون که 43 سال از واقعه 13 آبان می‌گذرد این واقعه تاریخی همواره به رخ استکبار کشیده می‌شود و می‌بینیم زخم کاری به اندیشه استکبار زده شده ‌است.

احمدی بیان کرد: در چنین شرایطی حتما اتاق فکر استکبار جهانی برای تحت پوشش قرار دادن یا خاموش کردن یا بی‌خاصیت کردن چنین روزی فعال است، ماهواره‌ها، افکار نخبگانی غرب و نیروهای استیجاری آن‌ها فعال هستند تا یوم‌الله 13 آبان که روز فخر و مباهات انقلاب اسلامی و یادگار یک شخصیت کاریزما و اندیشمند آینده‌نگر است را مبدل به یک امری ضعیف کند.

وی تاکید کرد: به هر میزانی که می‌توانیم با توجه به شرایط کنونی و ایادی استکبار و مواجب بگیرانی که برای ایجاد آشوب و نامنی در کف خیابان آمدند آن‌گونه که باید 13 آبان را بزرگ بشماریم و با توان بیشتری همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: برخی از جامعه‌شناسان نمی‌فهمند که استکبار با یک ایران مقتدر، مستقل، توانمند و مؤثر مخالف است، آشوب و اغتشاش که چند روز اخیر در کشور رخ داد، اعتراض نبود، اعتراض نوعی مطالبه، کنش و واکنش، نوعی درخواست و سؤال در برابر وضعیت موجود است و اما وقتی به قتل و غارت می‌انجامد دیگر اسمش را نمی‌توان اعتراض گذاشت بلکه آشوب و اغتشاش بود.

احمدی از رسانه‌ها خواست تا در آگاه‌سازی جامعه بین اعتراض و تعرض تفکیک قائل شوند، بیان کرد: رسانه باید برای مردم تبیین کند کسی که قرآن آتش می‌زند، آدم می‌کشد، مادر را در برابر فرزند مضروب می‌کند، بسیجی و پلیس مملکت را به شهادت می‌رساند، این اعتراض نییست بلکه تعرض و آشوب است، اغتشاشگران داعشی عمل کردند.

وی با بیان اینکه این اغتشاش توسط براندازان و جبهه استکبار در راس آن آمریکای جنایت‌کار برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: 13 آبان باید با تمام توان هم در مفهوم و در عمل معنای استکبارستیزی را نشان دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به ایجاد برخی شبهات در جامعه مبنی بر اینکه افرادی نمی‌خواهند در این کشور حجاب داشته باشند و حق حیات دارند، توضیح داد: وضعیتی که یک جریان برانداز می‌خواهد وضعیت زمان طاغوت است، ما زمان شاه را درک کردیم، برخی دوران بلوغ‌شان در زمان پهلوی اتفاق افتاده ‌است، کسانی که روسری خود را به آتش می‌کشند و می‌خواهند به آن زمان برگردند و برخی افراد غافل که عده قلیلی هستند با آن‌ها همراهی می‌کنند این‌ها زاد و ولد ایرانی ندارند.

احمدی ادامه داد: زنان ایرانی؛ عاطفی و متدین هستند، کسانی که در این اغتشاشات به کف خیابان آمدند، اغتشاش‌گر بودند، یک ایرانی زن را نمی‌زند، اصلا مرد را تا حد کشتن و با نگاه غضب‌آلود ضرب‌وشتم نمی‌کند، این‌ها قطعا ایرانی نیستند، می‌خواهند فرهنگ اسلامی را برگردانند.

وی تاکید کرد: ما انقلاب کردیم که حجاب باشد، عیاشی‌گری رخت ببندد، زندگی مردم بر اساس شریعت نبوی، فرهنگ علوی و فاطمی باشد، نمی توان در این زمینه مماشات و عدول کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه با تاکید بر اینکه نقد با اعتراض و آشوب در دامنه مطالبه‌گری تفسیر نمی‌شوند، تصریح کرد: ممکن است ما نسبت به نظام مدیریتی کشور نقد داشته باشیم اما کدامیک از ما حتی یک درصد این اغتشاشات و آشوبها را قبول داریم، پشت این قصه استکبار قرار دارد.

احمدی ادامه داد: در دولت اصلاحات بیانیه رسمی ابلاغ کردند که از حضور روحانیت به مدارس ممانعت شود، یعنی نماز و سخنرانی و تبیین تعطیل شود، فاصله ذهنی و عینی بین جوانان ایجاد شود، نتیجه اش همین کف میدان آمدن دانش آموزان ناآگاه می‌شود.

وی خطاب به مسئولان بیان کرد: ما انقلاب کردیم اما انقلابی عمل نکردیم اگر مسئولان در حوزه عملکردی انقلابی پای کار بودند امروز شاهد این وضعیت نبودیم، انقلابی عمل کردن به این معناست که حساب و کتاب در پیش است و همه چیز باید سر جای خودش باشد.

احمدی گفت: ان‌شاءالله با بیعت مجدد با آرمان‌های امام از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد و انقلاب با سرعت پیش خواهد رفت و استکبار جهانی مأیوس است و مایوس خواهد شد و این خس‌وخاشاکی که تازگی ندارد با ایجاد بسترهای انقلابی زدوده خواهند شد.

عرفانی: طلوع فتنه اخیر با غروب اخلاق بود

معاون فرهنگی سپاه نینوا گلستان گفت: جریان آشوب و فتنه که شروع شد با غروب اخلاقی خود رو به رو شد و لذا مردم به راحتی صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

علی اکبر عرفانی با بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در استان گلستان اظهار کرد: دشمن با حرکت‌های اجتماعی توام  با شورش را در دستور کار قرار داده است و در راس فلش خود انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است.

وی افزود: دشمن فضای روانی برای ما ترسیم کرده ولی امسال میدان متفاوت بود و قلب و ذهن ما را نشانه گرفته  است.

عرفانی تاکید کرد: باید در میدان فتنه اخیر که یک فتنه جهانی است با ابزار فکری ورود پیدا کنیم، این فتنه را دشمنان برای مهار انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

این مقام مسئول افزود: دشمن اراده کرده بود که یک قطره نفت را صادر نکنیم و امروز هر آنچه می‌توانیم نفت صادر کنیم و اگر نمی‌توانیم به خاطر محدودیت‌های خودمان  است.

عرفانی بیان کرد: جریان آشوب و فتنه که شروع شد با غروب اخلاقی خود رو به رو شد و لذا مردم به راحتی صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و عده قلیلی تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و لذا مقام معظم رهبری می‌فرمایند که به ملت ایران ظلم شده است.

وی گفت: دشمن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که جنگی که در آن قرار داریم به نتیجه نرسد و لذا این تقابل جهانی است.

این مقام مسئول افزود: باید کار بلند مدت را در حوزه فرهنگی در دستور کار قرار دهیم و بتوانیم برنامه ریزی برای راهبرد تبیینی و جهاد تبیین داشته باشیم.

عرفانی تاکید کرد: با توجه به اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان در روز جمعه برگزار می‌شود این روز را تنها در جامعه دانش آموزی و دانشجویی خلاصه نکنیم و از ظرفیت تمام اقشار استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام عمارلو: فتنه‌های آخرالزمان چهره منافقین را آشکار می‌کند

یکی از کارشناسان مذهبی بسیج دانشجویی استان گلستان با گرامیداشت یوم الله 13 آبان گفت: استکبارستیزی نباید در مدارس محدود به یک هفته و یک دهه شود، همانطور که بزرگان فرمودند دبستان را دریابید که دانشگاه دیر است، شخصیت و فکر دانش‌آموز هنوز به تکامل نرسیده باید برنامه‌های تربیتی و دینی را تقویت کنیم تا در زمینه تحصیلی به شکوفایی برسند.

حجت‌الاسلام مرتضی عمارلو با اشاره به اینکه سخنرانی‌های یک‌طرفه کارساز نیست، افزود: آموزش‌های چهره‌به‌چهره، برگزاری تریبون‌های آزاد اندیشی برای مباحث علمی باید در مدارس انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شور ایجاد کردن مهم است اما تبیین مهم‌تر، ابراز کرد: نسبت ‌به جهاد تبیین در مدارس غفلت شده، روایت‌گری خوب است اما وقتی اقناع سازی صورت نگیرد نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

این کارشناس مذهبی بسیج دانشجویی استان گلستان با همچنین با اشاره به ایجاد اغتشاش و آشوب دشمن در کشور گفت: تعرض و اغتشاش که ایادی استکبار در کشور رقم زدند با هدف جنگ احزاب بود می‌خواستند کاری کنند که اقوام مختلف و مذاهب اهل سنت نسبت به نظام اسلامی و حکومت ولایی بدبین شوند اما اینها کور خواندند، امروز نظام اسلامی چتری برای احزاب، اقوام و ادیان مختلف شده است.

عمارلو ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از مذاهب و ادیان مختلف داریم این در هیچ جای دنیا وجود ندارد اگر ما خواسته باشیم سبقه تاریخی امروز را بررسی کنیم بین مذاهب اسلامی مشترکات زیادی داریم که فرصت به اختلافات نمی رسد.

وی گفت: نمونه های زیادی داریم که اهل سنت نسبت به مقدسات شیعه علاقه و ارادت دارد، راهپیمایی اربیعن و زیارت امام رضا (ع) نمونه بارز و خیره‌کننده آن است.

عمارلو ابراز کرد: مسائلی که دشمن با هدف ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب رقم زده است یک توطئه و دسیسه است چون دشمن نمی خواهد ایران مقتدر و مستقل را ببیند کشتی انقلاب در حال حرکت است ریزش و رویش هایی در این مسیر وجود دارد فتنه های آخرالزمان بنا بر فرمایش نبی مکرم اسلام چهره منافقین آشکار می شود.

مقصودلو: تدارک برنامه‌های استکبارستیزی برای سلبریتی‌های ورزشی

معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان نیز در این میزگرد با اشاره به اینکه برای سلبریتی‌های ورزشی برنامه‌های خوبی در زمینه استکبارستیزی تدارک دیده شده است، گفت: ظرفیت‌های ورزشی در میدان استکبارستیزی در خط مقدم قرار دارند.

اعظم مقصودلو افزود: برای هیئت‌های ورزشی اعم از بانوان و آقایان برنامه داریم، هرسال قبل ‌از 13 آبان در هیئت‌های ورزشی مسابقات فرهنگی و ورزشی طراحی ‌شده است تا پربارتر برگزار شود.

وی بیان کرد: روز 13 آبان به تمام هیئت‌های ورزشی، چهره‌های سرشناس و قهرمانان ملی که برای طرفداران‌شان جاذبه دارند گفته شده تا با لباس‌های تیم‌ملی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان حضور پیدا کنند.

دیلمی: دشمن کانون‌های بصیرتی را هدف قرار داده ‌است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این میزگرد تخصصی با اشاره به اینکه 13 آبان روز بی‌آبرویی و بی‌حیثیتی استکبار جهانی است، گفت: یوم الله 13 آبان روزی‌ است که جوانان بصیر و انقلابی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و این نسل تا اکنون پای آرمان‌های انقلاب اسلامی محکم ایستاده ‌است.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی با تاکید بر اینکه روز 13 آبان نباید فقط در این روز منحصر دیده شود، افزود: باید از چهارم آبان که اعتراض و افشاگری امام راحل علیه پذیرش کاپیتولاسیون اتفاق افتاد، برنامه‌ها به‌صورت یک دهه بصیرتی و شناختی در حوزه مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی ترسیم شود.

وی با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های فرهنگی در تبیین وقایع مهم انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که اتحادیه دانش‌آموزی در دهه فجر پای کار آمدند ترسیم مدرسه انقلاب بود که اگر این مهم تسری پیدا کند و دانش‌آموزان خودشان تاریخ انقلاب را به تصویر بکشند در عمق‌بخشی نگاه آن‌ها مؤثر خواهد بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان بر لزوم برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز و دانشجویی تاکید کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی قرائت صحیح اسلام ناب است که جنس مقاومت بین فرهنگ ایثار و شهادت را در دل خودش دارد.

دیلمی با اشاره به اینکه دشمن کانون‌های بصیرتی را هدف قرار داده ‌است، اظهار کرد: باید با قدرت و قوت نسبت به تبیین و تحلیل مسائل پرداخته شود، دشمن می‌خواهد مهندسی معکوس داشته باشد به همین خاطر کانون‌های بصیرتی را هدف قرار داده ‌است.

وی با بیان اینکه فضای محیطی مدارس و مراکز علمی باید مورد توجه باشد، گفت: دشمن‌شناسی مهم است، فرصتی ایجاد شده که از آن باید به ‌نحو درست استفاده کنیم، لازم است مسابقات فرهنگی و برنامه‌های مفصل تبیینی، بصیرتی و فرهنگی ترسیم شود.

شریف‌زاده: مدیریت برنامه‌های 13 آبان به دانش‌آموزان سپرده شود

مسئول فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان نیز در این میزگرد تخصصی گفت: اتفاقاتی که اخیراً افتاد ضرورت جهاد تبیین را بیش از پیش نشان می‌دهد.

محمد شریف‌زاده افزود: یکی از کارهای خوبی که در حوزه دانشگاه و مراکز علمی حتی پیش‌دبستانی باید به آن پرداخته شود شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان که به هر طریق همراه با انقلاب هستند و اهل گفت‌وگو هستند این‌ها در برابر هم‌نسل‌های خودشان به گفت‌وگو و تبیین بنشینند.

وی ابراز کرد: ما نتوانستیم با فرزندانمان گفت‌وگو کنیم، فاصله بین نسلی اتفاق افتاده؛ بچه‌های ما مثل بچه‌های بدسرپرست شدند، ما آمدیم دنیا را درست کنیم اما از فرزندانمان غافل شدیم.

شریف‌زاده گفت: پیشنهاد من این است که روی هم‌نسل‌های این بچه‌ها کار کنیم، اگر قرار است برای 13 آبان برنامه‌ریزی کنیم باید مدیریت کارها به دانش‌آموزان سپرده شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.