1401-02-16 00:19
672
0
79868
آموزش و پرورش در گیرودار تحول لنگ می‌زند؛

رویای ناتمام طرح تحول آموزشی در نظام تعلیم و تربیت/ مطهری‌ها تربیت شوند

یک فرهنگی باسابقه گلستانی؛ مهمترین چالش نهاد تعلیم و تربیت را نسخه وارداتی در بدنه آموزشی برشمرد و گفت: بخشی از ناکارآمدی مزمن آموزش و پرورش محصول ناتوانی مدیران است؛ بخش عمده آن در عدم اجرای طرح تحول آموزشی در کشور باید دانست.

علی منصوری‌رضی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما در موضع‌گیری به بیانیه سازمان معلمان ایران به مناسبت بزرگداشت روز و هفته معلم اظهار کرد: بی تردید توسعه همه جانبه هر جامعه ای در گرو ساختار آموزشی و داده های آموزشی به متعلمین در آموزش و پرورش دارد و معلمان‌، بی شک سازندگان فرهنگ، اندیشه‌ و شخصیت نسل آینده و پیشگامان  تعالی فکری و سیاسی هر کشورند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه معلم تصریح کرد: منزلت معلمی یعنی تأثیرگذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگیِ یک ملت. اگر جامعه‌ی معلمان بتواند این کار را انجام دهد، منزلت معلمی حفظ شده است.

این معلم باسابقه گلستانی افزود: شهیدمطهری بعنوان یک نماد؛ معلم متقی ، فیلسوف وجامعه شناس ، پایبند به ایدئولوزی والگوی تمام عیاریک معلم وفادار به  نسل آینده  به شمار می آید.

منصوری رضی بیان کرد: روز معلم وهفته معلم فرصت مغتنمی است تا با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی زمینه بهره‌مندی بیشتر  جوانان و آشنایی با تفکری  این شهید والا مقام را فراهم ساخت، اما بیانیه سازمان معلمان کشور به دلیل نگرش سیاسی و حزبی به بخشی از مشکلات آموزش و پرورش پرداخته و آسیب های ناشی از وضعیت موجود را اقتصادی، مهارتی، روانی و اجتماعی قلمداد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در آموزش و پرورش؛ وارداتی بودن سیستم آموزشی و وابستگی آن به غرب است که پایه هویت انسانی نسل ها را به مخاطره انداخته، گفت: اندیشه غربگرایانه که قدرت تحلیل درستی از ایدئولوژی و سیاست مبتنی بر آموزه های الهی را ندارد در صدد تطبیقی مشکلات با معیارهای مادی است. در نتیجه خروجی و شاه بیت این اندیشه و تبلور عملی آن را در جوامع به صورت نیهیلیسم ظهور و بروز می کند.

منصوری رضی ادامه داد: در حقیقت حلقه مفقوده ! دولت های مختلف، بویژه دولت های اصول گرایی و به اصطلاح اصلاح طلبی نیست بلکه ریشه اصلی را باید در نسخه وارداتی در بدنه آموزشی جستجو کرد.

وی تاکید کرد: مطالبات فرهنگیان قطعا به لحاظ اقتصادی باید مورد مداقّه قرارگیرد و فرهنگیان عزیز که نماد فرهنگ ملت هستند با مشکلات حداقلی مواجه نگردند. اما آنچه را که امروز به عنوان نقص دربستر مدیریتی در بیانیه ذکر گردیده؛ یک جانبه گرایانه سازمان معلمان کشور است .

این فرهنگی گلستانی توضیح داد: ناکارآمدی مزمن آموزش و پرورش بخشی از آن محصول ناتوانی مدیران است؛ بخش عمده آن در عدم اجرای طرح تحول آموزشی در کشور باید دانست.

منصوری رضی ابراز کرد: احقاق حقوق معلمین اردوکشی سیاسی  مطرح در بیانیه راهبرد نیست! بلکه ارائه پیشنهادات اجرایی و قانونی و پشتیبانی سازمان یافته علمی برای برون رفت از مشکلات یکی از راهکارهای اصلی و اولی تر از بیانیه‌ دادن، توییت و تجمعات مدنی برای رسیدن به خواسته های به حق صنفی است.

وی گفت: ماهیگیری یاد دادن بهتر از ماهی دادن است و باور کنیم که آنچه را کشتیم درو می کنیم. باید مطهری ها را تربیت کرد. مانند آنان نباشیم که به کلی خدا را فراموش کردند، خدا هم حظّ روحانی و بهره ابدی نفوس آنها را از یادشان برد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.