1400-11-08 08:57
443
0
78343
مدیرکل انتقال خون گلستان:

رشد اهدای خون در گلستان/ 93.6 درصد اهداکنندگان را مردان تشکیل می‌دهند

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۲۰۹ نفر در گلستان خون اهدا کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گلستان ما، سید صادق بنی عقیل اظهارداشت: ۶۳ درصد از اهداکنندگان خون در گلستان بیش از یک نوبت در سال خون اهدا می کنند.

وی افزود :۹۳.۶ درصد از اهداکنندگان خون این استان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

به گفته وی میزان اهدای خون توسط بانوان استان گلستان نسبت به مدت مشابه یاد شده روند کاهشی بوده است.

بنی عقیل خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ذخیره خونی استان در همه گروه های خونی به زیر پنج روز رسیده است و ضرورت دارد که اهداکنندگان خون در مشارکت  این امر خدا پسندانه حضور موثرتری داشته باشند.

وی یادآور شد : در ماه های پایانی سال به سبب افزایش جراحی های عمومی میزان مصرف خون نسبت به سایر ماه ها بیشتر است لذا امیدواریم که با همراهی رسانه ها و بهره مندی از ابزارهای تبلیغی روند حضور مردم در پایگاه های انتقال خون افزایش یابد.

وی افزود : یکی از مصوبات منظور شده برای سفر رییس جمهور به استان موضوع خرید ۲ دستگاه اتوبوس برای انتقال خون است و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن پیشنهاد شد و امیدواریم جزو طرح های نهایی قرار گرفته و اعتبارات لازم به آن تخصیص یابد.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی گلستان روزانه ۱۸۰ واحد است که برای تحقق این مقدار حداقل باید هر روز ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های این نهاد مراجعه کنند.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

استان مرزی گلستان ۱۴ شهرستان دارد که فقط در سه شهر گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول پایگاه ثابت خونگیری فعال است ضمن اینکه ۲۴ مرکز درمانی و بیمارستانی استان نیازهای خونی خود را از این مراکز تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.