1401-10-12 07:54
304
0
82794
معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی تهران:

دروغ‌گویی شبکه‌های معاند تیر خلاص بر پیکره براندازان زد/ سرداری که در گمنامی کارهای بزرگ کرد

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی تهران با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های شبکه‌های معاند علیه انقلاب اسلامی گفت: تیر اصلی بر پیکره براندازان دروغ‌هایی بود که در این مدت گفته بودند و مردم فاصله معنادار اخبار فضای مجازی و واقعی را دیدند.

به گزارش، گلستان ما، دکتر محمود رضا کبیری یگانه امروز در نشستی که به همت نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی گلستان برگزار شد به تشریح شخصیت شهید سلیمانی و وقایع اخیر پرداخت و اظهار کرد: سردار سلیمانی شخصیتی بود که در گمنامی کارهای بزرگی انجام داد که خیلی افراد از آن اطلاعی نداشتند.

وی گفت: بصیرتی که سردار به آن اشاره داشت یعنی امام زمان را بشناسیم و بدانیم خدا زمین را از حجت خود خالی نمی‌کند پس باید همواره در راه و مسیر ولایت قدم برداریم.

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی تهران افزود: دنیای امروز جنگ ایدئولوژی‌هاست و تلاش دشمنان در سه ماه اخیر در مقابله با ایدئولوژی انقلاب اسلامی بود.

دکتر کبیری یگانه کرد: حاج قاسم همواره به ما تذکر می‌داد فتنه‌های جدید و پیچیده به وقوع می‌پیوندند و فتنه اخیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی و هیبریدی یکی از آن فتنه‌ها بود.

کارشناس رسانه های بین الملل بیان ادامه داد: ما با نسل و تفکری مواجه بودیم که در بستر فضای مجازی تفکری را به آنها القا کرده بودند که فکر می‌کردند سریع، ممکن و آسان می‌توان حکومتی را تغییر داد و جمعیتی چند هزار نفره بر علیه جمعیتی میلیونی تصمیم بگیرد.

دکتر کبیری یگانه گفت: بیش از 10 سال فضای مجازی را رها کردیم و دقیقا در این مدت از این فضا ضربه خوردیم.

وی با طرح این سوال که در سه ماه اخیر فضای مجازی چه چیزی را به جوان القا می‌کرد پاسخ داد: به نظر من مهمترین القا سیگنال پایان حکومت در فضای مجازی بود که با فضای حقیقی فاصله زیادی داشت.

کارشناس رسانه به دلیل شکست جنگ هیبریدی و ترکیبی فتنه اخیر پرداخت و گفت: حجم فوق‌العاده‌ای از خشونت دلیل اصلی شکست بود چون براندازان معتقد بودند آتش بزنید نابودکنید، فیلم بگیرید و رجز بخوانید و منتشر کنید وهمین باعث تنفر مردم از آنان شد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی تهران بیان کرد: آنچه در ذهن براندازان وجود داشت این بود که نظام یا در مقابل این حرکت عقب نشینی می‌کند و تسلیم خواسته هایشان می‌شود یا همانند آنان دست به اسلحه می‌شود که در هر دو صورت آنان به هدف خود می‌رسند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: نظام در دام فریب و حیله آنان نیفتاد و دست به اسلحه‌ نشد و نیروهای نظامی اجازه استفاده از سلاح گرم را نداشتند.

وی ادامه داد: سياستی که نظام در پیش گرفت صبر و فرصت دادن به آنان بود تا مردم خود به ماهیت‌شان پی ببرند و هرچند این روش متحمل هزینه شد اما در نهایت به نفع مردم و کشور و باعث شکست نقشه براندازان شد.

وی ادامه داد: بعد از یک ماه التهاب تقریبا مردم سیمای واقعی آنان را دیدند و حکومت بعد از جمهوری اسلامی را تصور کردند و متوجه شدند با جماعتی فوق العاده خشن روبرو خواهند شد.

کارشناس رسانه گفت: مردم خشونت کلامی را کاملا حس کردند و برایشان این حجم از بی اخلاقی سنگین آمد و متوجه شدند ابن جماعت کفایت و لیاقت حکومت را ندارند.

وی ادامه داد: البته به نظر بنده تیر اصلی بر پیکره براندازان دروغ‌هایی بود که در این مدت گفته بودند و مردم فاصله معنادار اخبار و حقایق فضای مجازی و واقعی را دیدند.

دکتر کبیری یگانه افزود: وقتی دروغ زیاد باشد در ارائه استدلال به مشکل برمی‌خورید و این اتفاق برای براندازان بوجود آمده بود.

وی اضافه کرد: از تاریخ 21 شهریور تا 25 آذر در توییتر بیش از 450 میلیون تولید محتوا شده بود که فقط 3/9 درصد سهم جبهه انقلاب بود و در اینستاگرام وضعیت بدتری وجود داشت به طوریکه از 6 میلیون پست منتشر شده در این حوزه تنها 400 هزار مختص جریان انقلاب بود.

وی تنها عامل پیروزی را عنایت و دست حمایتگر خداوند در این عرصه دانست و ابراز کرد: معتقدم باید فضای مجازی داخلی را جدی بگیریم و به جای اینکه چندین اپلیکیشن داشته باشیم دو یا سه پیامرسان فعال و کیفی بسازیم و سرمایه گذاری کنیم.

دکتر کبیری یگانه ادامه داد: در حوزه فنی و برنامه های فضای مجازی به عنوان کسی که سالها کار کرده ام معتقدم که در این حوزه عقب ماندگی جدی نداریم اما در آموزش سواد رسانه بسیار عقب هستیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.