1400-10-10 16:07
760
0
77852
امام جمعه گنبدکاووس:

حماسه ۹ دی نباید کمرنگ یا فراموش شود

امام جمعه گنبدکاووس با بسیار مهم دانستن حماسه ۹ دی ۸۸ و با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه سالگرد این حماسه، تصریح کرد: رخداد مهم ۹ دی حماسه بزرگی بود که نباید کمرنگ یا فراموش شود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمود ترابی درخطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با اشاره به تلاش ۴۳ ساله دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به طرق مختلف از جمله برپایی فتنه‌ها و آشوب‌ها، گفت: دشمنان و در راس آن آمریکا و اسرائیل از سال‌ها قبل برای ایجاد فتنه ۸۸ برنامه ریزی کرده بودند.

وی افزود: دشمنان و عوامل خود فروخته داخلی آنها با شورش کوری که ایجاد کردند، امنیت، معیشت و اعتقادات مردم را زیرسوال بردند و اکنون نیز اتاق‌های فکر لندن‌نشین آنها در حال برنامه ریزی و توطئه علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران هستند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: با همه تلاش‌های دشمنان، مردم با بصیرت ایران اسلامی با تاسی از پرچمدار انقلاب اسلامی یعنی اباعبدالله الحسین(ع) و خون شهدای کربلا، با حضور حماسی خود در ۹ دی ۸۸، بساط فتنه فتنه گران را داخل تابوت گذاشته و به گور سپردند.

وی باتاکید برضرورت بزرگداشت مطلوب حماسه ۹ دی و سایر مناسبت‌های انقلاب از جمله سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: وقتی دشمنان همواره درحال برنامه ریزی جهت آسیب زدن به انقلاب اسلامی هستند ما نیز باید مناسبت‌های مهم و تاریخی انقلاب را پررنگ و باشکوه برگزار کنیم و هرگونه اهمال و سهل انگاری در این خصوص خیانت به خون امام حسین (ع) و دیگر شهیدان انقلاب است.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به موفقیت‌های انصارالله یمن و آزادسازی سرزمین‌های خود از لوث اشغالگران سعودی و گروهک‌های تکفیری گفت که این پیروزی‌ها زمینه پایان جنگ یمن و شکست دشمنان آنها است.

حجت الاسلام ترابی با تبریک فرارسیدن سال جدید میلادی از برگزاری جشن‌های این سال در کشور عربستان که سرزمین وحی و نبوت است، انتقاد کرد و افزود: امروز دشمنان اسلام به دنبال ترویج آیین مسیحیت بدون انجام تکالیف دینی یعنی دینداری همراه با خوردن مشروب و انجام مسائل غیراخلاقی و فساد در بین جوانان است تا آنها را از مسیر صحیح شریعت دور کند.

وی همچنی با گرامیداشت و تسلیت برخی مناسبت‌های دیماه از جمله ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ایام شهادت شهدای واقعه ۱۲ دی گنبدکاووس، برلزوم حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم در این مناسبت ها تاکید کرد و گفت: حضور در مراسم این ایام به افزایش بینش و بصیرت ما کمک می‌کند و فرصتی نیز برای تجدید عهد با آرمان‌های شهیدان است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.