1401-05-30 08:02
576
0
81274
استاندار گلستان:

«تنوع اقوام» توجیهی برای واکسن نزدن نیست

استاندار گلستان گفت: فرهنگ اقوام برای استقبال نکردن از واکسن زدن بهانه و راه فراری برای مدیران است و مدیران شهرهایی که استقبال از واکسن نداشتند باید از سایر شهرها الگوبرداری کنند.

به گزارش گلستان ما، علی محمد زنگانه امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استاندار گلستان آمارها در شهرهایی که اقوام مختلف زندگی می‌کنند نشان می‌دهد که فرهنگ اقوام برای استقبال نکردن از واکسن زدن بهانه و راه فراری برای مدیران است و مدیران شهرهایی که استقبال از واکسن نداشتند باید از سایر شهرها الگوبرداری کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، باید مساله واکسیناسیون کودکان و دانش‌آموزان را جدی بگیریم و در آستانه بازگشایی نگران پایین بودن آمارها نباشیم.

استاندار گلستان بیان کرد: مدیران و روسای ۱۰ دانشگاه استان با توجه به بازگشایی کلاس‌ها از مهرماه و همچنین برگزاری کلاس‌های کارگاهی باید در جلسات ستاد حضور داشته باشند و برای مباحث واکسیناسیون برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: متولیان امر واکسیناسیون باید برای هفته آینده گزارشی از انجام این کار در مراکز تجمیعی همچون پادگان‌ها و فرمانداران نیز باید گزارش‌های مقایسه‌ای در حوزه تزریق واکسن به ویژه در نوبت‌های سوم و چهارم ارائه دهند.

به گفته استاندار گلستان؛ اصناف باید مساله کیو آر کد (QR) را جدی بگیرند و به آمار حدود ۲۰ درصدی که با همین میزان هم رده دوم کشور هستیم، اکتفا نکنند زیرا اصناف در دزهای اول تا سوم از متوسط اعلام شده حدود ۱۰ درصد عقب‌تر هستند.

زنگانه ابراز کرد: همه واحدهای تحت پوشش میراث فرهنگی ظرف مدت یک ماه و واحدهای تحت پوشش اصناف باید در سه ماه آینده نسبت به دریافت و نصب QR کد  اقدام کنند.

وی گفت: همچنین گرفتن این کد در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اصلا قابل قبول نیست و این آمار در یک ماه آینده باید به شاخص در نظر گرفته شده برسد و به جهاد کشاورزی هم فرصت دو ماهه در این حوزه داده شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: دستگاه‌هایی مانند شهرک‌های صنعتی، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و نیز ارتباطات و فناوری مهلت یک ماهه دارند تا در خصوص QR کد زیرمجموعه‌های خود اقدام ویژه انجام دهند.

زنگانه با اشاره به اینکه در خصوص واکسن باید اقدام جهادی انجام شود، گفت: از همه ظرفیت‌های قرارگاه شهید سلیمانی مانند سپاه، بسیج و هلال احمر با رویکرد و اولویت تزریق واکسن، استفاده کنیم و در دو هفته آینده گزارش و جمع‌بندی ارائه شود.

وی با بیان اینکه سلامت و جان مردم بسیار مهم است، افزود: مدیران ملزم هستند شخصا در جلسات ستاد کرونا حضور یابند.

استاندار گلستان گفت: آمار تعداد جان باختگان در مدت ۲.۵ سال از آغاز شیوع این ویروس در گلستان تا روز پنجشنبه به هزار و ۱۸۶ رسیده در حالی همه شهدای گلستان از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون حدود چهار هزار نفر شده و این نشان می‌دهد برای حفظ جان مردم باید اهمیت کار را درک کنیم.

زنگانه ادامه داد: حضور در این عرصه، خطیر و بزرگ است و مسائل مبارزه با ویروس کرونا باید مورد توجه جدی و ویژه قرار بگیرد، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویروس در ادامه مسیر رفتارش باب میل ما باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی بین میزان واکسیناسیون با ابتلا و فوت ناشی از انتشار این ویروس وجود دارد، گفت: خوشبختانه در دزهای اول و دوم تاحدودی با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، وضعیت خوب است.

زنگانه بیان کرد: باید برای دزهای سوم و یادآور تولید محتوا بیشتری با همکاری و همفکری کمیته‌های زیرمجموعه داشته باشیم و این آثار باید بر روی مسائل اصلی متمرکز باشد تا اثرگذاری بیشتر از خود نشان دهد.

به گفته وی؛ آمارها در شهرهایی که اقوام مختلف زندگی می‌کنند نشان می‌دهد که فرهنگ اقوام برای استقبال نکردن از واکسن زدن بهانه و راه فراری برای مدیران است و مدیران شهرهایی که استقبال از واکسن نداشتند باید از سایر شهرها الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.