1401-04-23 16:45
611
0
80809
بسیج میدان‌دار کار و تلاش جهادی است؛

تعهد بسیج سازندگی در تامین آب شرب بیش از 3400 روستای کشور/ گروه‌های جهادی مهمترین مولفه قوی شدن ایران اسلامی

سردار زهرایی با اشاره به اینکه با محرومیت‌زدایی به دنبال امیدآفرینی در جامعه هستیم، از تعهد بسیج سازندگی در تامین آب شرب بیش از 3400 روستای کشور خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بسیج در مردمی کردن اقتصاد به کمک دولت آمده است، شعاری که دولت در زمینه اشتغال، تولید و کاهش تورم داده است با کمک سپاه، بسیج و نیروهای جهادی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به رویکرد مردمی و انقلابی دولت سیزدهم بیان کرد: بسیج در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت اقشار تخصصی سعی دارد نسبت به ارائه طرح های مشخص و انعقاد تفاهمنامه با دولت به تحقق مردم پایه شدن اقتصادی کمک کند.

*بسیج سازندگی در نظارت بازار از مبدا تا مصرف وارد عمل شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی از تفاهمنامه بسیج و دولت در احیای هزار واحد صنایع خبر داد و افزود: همچنین تفاهمنامه ای به منظور ایجاد 50 هزار پنل خورشیدی با کمک بسیج سازندگی امضاء شده است.

سردار زهرایی با تصریح اینکه برای راه‌اندازی 10 هزار صندوق قرض‌الحسنه تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: 5 محصول مزیت‌دار کشاورزی اعم از «گندم، جو، دانه های روغنی» برای مدت سه الی چهار سال با دولت تفاهم نامه منعقد شده است.

وی بیان کرد: در نظارت بازار از مبدا تا مصرف وارد عمل شده ایم که در این زمینه از نظارت مرغ کار شروع شد و به بقیه محصولات هم رسید و کار مشترکی بسیج و دولت در این زمینه هم انجام داد.

* سپاه هیچ انتفاعی در اجرای پروژه های دولتی نمی برد

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به فعالیت قرارگاه اقتصادمقاومتی گفت: دبیری این قرارگاه به بسیج سازندگی محول شده است تا هم‌افزایی و انسجام بین همه اقشار و معاونتهای بسیج تقویت شود.

سردار زهرایی توضیح داد: دومین قرارگاهی که فعال کردیم قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی بود که به پر کردن خلأهای ناشی از محرومیت میپردازد  به عنوان مثال در برخی از روستاها مردم فاقد آب شرب یا با تنش آبی مواجه هستند یا اینکه آب شرب پایدار ندارند گرچه ما متولی کار نیسیتیم و دستگاه اجرایی این‌جا وزارت نیرو است که بهره بردار و ناظر است ما با مشخصات فنی وزارت نیرو در این زمینه عمل میکنیم.

وی با بیان اینکه سپاه هیچ انتفاعی در اجرای پروژه های دولتی نمی برد، تصریح کرد: جریان جهادی و امکانات و ماشین آلات سپاه و بسیج و نیروهای همیشه در صحنه درحقیقت کاهش هزینه دارند و ما زمان را برای تحقق پروژه ها با حفظ مشخصات فنی پیش می بریم که زودتر از موعد مقرر راه اندازی شوند.

*اجرای طرح آبخیز تا جالیز در 10 هزار روستای کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب 7 هزار و 138 روستا قرارداد شده است، ابراز کرد: بسیج سازندگی مسئولیت تامین آب شرب بیش از 3400 روستا را بر عهده گرفته است تعهد کرده که در یک بازه زمانی 30 ماهه به سرانجام برساند بیش از این هنوز نیاز داریم وارد روستاها برای تامین آب شرب ورود کنیم.

سردار زهرایی با اشاره به طرح آبخیز تا جالیز افزود: برای نزدیک به 10 هزار روستا طرح گابیون بندی، خشکه چینی، قنات، آبخوان داری و آبخیزداری، استخر ذخیره آب و کانال کشی تا سر مزرعه انجام می‌شود که این اتفاق کار فاخری است و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم می آورد.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه‌های مذکور از دو ماه آینده وارد فاز اجرایی شود و ادامه داد: تفاهم اولیه در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

500 واحد مسکونی دهم مردادماه افتتاح می‌شود

*رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص جهش ملی مسکن بیان کرد: بخشی از مسکن یا شهری و یا محلات حاشیه شهر هستند که ما در این زمینه هنوز خیلی ورود نکردیم البته در برخی استانها این اتفاق افتاده است، بخشی از کارمان مسکن روستایی است شروع کارمان 40 هزار واحد مسکن روستایی مددجویی کمیته امداد بوده است.

سردار زهرایی توضیح داد: 5 هزار 800 واحد در حال حاضر پیشرفت فیزیکی دارد که دهم مردادماه جاری به مناسبت دیدار جمعی از جهادگران با مقام معظم رهبری نزدیک به 500 مورد از این واحدها را افتتاح خواهیم کرد و امروز در استان گلستان 150 واحد افتتاح می شود.

وی در خصوص جاده های بین مزارع بیان کرد: ما مصوبه مجلس را برای قیر تهاتری داریم که دولت در این زمینه کمک می‌کند، آنجایی که در ردیف راه و شهرسازی نیست بتوانیم به نفع مردم جاده های بین مزارع را آسفالت کنیم.

*وجود 42 هزار پروژه جهادی در کشور/ 1000 قرارگاه عملیات جهادی ایجاد می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی؛ فعالیت قراگاه جهادی را مهمترین رویکرد برای اقدامات موثر معرفی کرد و گفت: جریان جهادی کشور به عنوان مولفه قوی شدن ایران اسلامی حرفهای زیادی برای گفتن دارد، نیروهای جهادی و انقلابی در زمان بحران، سیل، زلزله، کرونا از ما جلوتر بودند و پیشران و موتور محرکه این حرکتها هستند.

سردار زهرایی با بیان اینکه 42 هزار پروژه جهادی در کشور داریم، گفت: در 543 شهرستان شورای جهادی شکل گرفته است، در حال حاضر 32 استان مجمع جهادی دارند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما راه اندازی و تقویت قرارگاه های عملیات جهادی است، گفت: ما نقطه هدفمان یکهزار قرارگاه است به دلیل اینکه سال اول فعالیتمان است 165 مورد را توانستیم راه اندازی کنیم.

* با فعالیت های جهادی باید دشمن را به عقب برانیم/ رضایتمندی مردم مهم است

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: همه هدفمان امید به مردم و غلبه بر دشمن در فضای رسانه ای است، امروز جنگ روایتهاست، روایت درست از یک پدیده باعث امید به مردم می شود اگر رسانه های داخلی، مسائل کشور را به خوبی روایت نکنند رسانه های دشمن روایت نادرست کرده و از کاه کوه می سازند و آن وقت رسانه های داخلی باید کار تدافعی انجام دهند.

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه با فعالیت های جهادی باید دشمن را به عقب برانیم، تصریح کرد: رضایت مردم برای ما خیلی مهم است و در این زمینه از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

وی در خصوص تامین اعتبار پروژه های محرومیت زدایی در کشور گفت: برای پروژه های محرومیت زدایی در زمینه آب شرب 30 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است، برای طرح آبخیز تا جالیز هم 7 هزار میلیارد تومان با کمک دولت تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.