1401-03-19 00:02
490
0
80373
بازار ناآرام مسکن در دولت سیزدهم ساماندهی می‌شود؛

تامین 240 هکتار زمین برای خانه‌دار کردن مردم گلستان در طرح نهضت ملی مسکن

سناریوهای مختلفی کنار هم چیدمان شدند تا بازار ناآرام مسکن به ثبات نسبی نزدیک شود، دولت سیزدهم در طرح جهش تولید و تامین مسکن؛ مسئولان متولی را مکلف به پیگیری کرد و حالا امیدواری برای خانه‌دار شدن مردم با تامین 240 هکتار زمین در گلستان قوت گرفته است.

به گزارش گلستان ما، رویه سرسام آور رشد قیمت‌ها در بازار مسکن سبب شد تا دولت سیزدهم سناریوهای امیدبخش را به این نقطه تزریق کند با آغاز طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت سیزدهم بارقه‌های امید تقویت شد و مسئولان متولی در استان گلستان برای تحقق این مهم نسبت به تامین 240 هکتار زمین گام‌های مثبت برداشتند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به ثبت نام ۸۹ هزار و ۸۴۳ نفر برای دریافت مسکن در طرح جهش ملی گفت: از این تعداد تا کنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر دارای شرایط اولیه شناخته شدند و حدود ۶ هزار نفر نیز تائیدیه نهایی دریافت کردند.

مهدی ملک از واریز سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی یکهزار و ۱۳۰ متقاضی این طرح در استان خبر داد و افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت سهمیه سال اول در تعدادی از شهر‌ها تامین شده است.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ۲۴۰ هکتار زمین در شهر‌های مختلف تامین شده است، ابراز کرد: از این سطح ۱۸۵ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن بود و ۳۳ هکتار نیز از اراضی بنیاد مستضعفان است، ۸۰ هکتار از اراضی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن برای اقدام ملی مسکن واگذار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان همچنین از آماده سازی سایت ۴۸ هکتاری ساخت مسکن ملی در گرگان خبر داد و افزود: عملیات خاکبرداری برای ۱۴۰۰ واحد مسکونی افرادی که سهم آورده اولیه خود را واریز کنند بزودی آغاز خواهد شد.

ملک گفت: با تاکید استاندار شورای فرعی مسکن نیز برای پیگیری طرح اقدام ملی مسکن در استان تشکیل شده و با دستگاه‌های دولتی زمینه برای اجرای طرح داشته باشند در این شورا برنامه ریزی می‌کنیم.

وی همچنین افزود: با همکاری بنیاد مستضعفان ۵۸ هکتار زمین محدوده شهر کلاله برای ساخت مسکن ملی واگذار شده که سند ۲۵ هکتار آن به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت شده و بقیه هم در دست بنیاد مستعضفان برای مسکن سازی خواهد بود.

به گفته ملک؛ ۶ هزار نفر در کلاله ثبت نام کردند که ۲۵ درصد حائز شرایط اولیه شناخته شدند، همچنین نداشتن زمین و واحد مسکونی از سال ۸۴ به بعد، استفاده نکردن از امکانات نهاد‌های دولتی و غیر دولتی برای ساخت و خرید مسکن، سرپرست خانوار بودن، سکونت حداقل ۵ سال در شهر مورد تقاضا یا داشتن بیمه و اشتغال به مدت ۵ سال در همان شهر از جمله شرایط دریافت مسکن در طرح ملی اقدام مسکن است.

* ادارات زمین مازاد برای نهضت مسکن‌سازی را تا پایان مرداد تحویل دهند

سید محمد حسینی مدیر کل بنیاد مسکن گلستان هم در این گفتگو گفت: تا پایان مرداد ماه باید دستگاه‌های اجرایی که زمین مازاد دارند برای اجرای سریعتر طرح جنبش ملی مسکن تحویل دهند تا زمین‌ها در سریعترین زمان ممکن آماده شود.

حسینی؛ سهم گلستان در بخش روستایی را ساخت سالی ۷ هزار واحد و در مجموع در ۴ سال ۲۸ هزار واحد اعلام کرد و گفت: برای سال نخست ۱۷ هزار نفر در روستا‌های گلستان در سامانه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و برای همه پیامک ارسال شده است.

وی گفت: از این تعداد بیش از ۹۶۰۰ متقاضی مراجعه کردند و با همکاری دهیاران کار صدور پروانه برای آن‌ها در حال انجام است، محدودیت ثبت نامی نداریم و به تناسب استقبال مردم در روستا‌ها امکانات و تسهیلات اختصاص می‌دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در آینده نزدیک و با موافقت سازمان برنامه و بودجه به دویست میلیون تومان افزایش خواهد یافت گفت: افراد می‌توانند از هم اکنون برای درخواست وام تقاضا دهند، زیرا هر زمان که این مصوبه نهایی و اجرایی شود مابه التفاوت آن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.