1401-05-12 07:49
1044
2
81045
زمینه تولید 400 تن ماهی در گلستان فراهم می‌شود؛

بزرگترین قفس سودآور در آب‌های گلستان/ بستر تجارت پرسود تقویت شد

سرپرست اداره کل شیلات گلستان از ساخت بزرگترین قفس متحرک دریایی کشور به منظور پرورش ماهی در آب‌های گمیشان خبر داد و گفت: بخش خصوصی در هر دوره 30 تن ماهی از طریق این قفس‌های سودآور پرورش می‌دهد.

به گزارش گلستان ما، اسماعیل جباری با اشاره به ساخت بزرگترین قفس متحرک دریایی کشور و انتقال آن به گمیشان اظهار کرد: این قفس در بندر امیرآباد به آب انداخته شده است و به زودی به سواحل شهرستان گمیشان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این قفس به دلیل حجیم بودن و محدودیت‌های مکانی استان، در بندرامیراباد احداث شد، گفت: بزرگترین قفس متحرک دریایی به قطر ۳۰ متر و مساحت بیش از ۷۰۰ مترمربع با ارتفاع ۶.۵ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گفته سرپرست اداره کل شیلات گلستان؛ از مشخصات دیگر این سازه یک راهرو به عرض یک متر و یک اتاق به مساحت ۱۰ متر مربع در بالاترین نقطه قفس است که با نصب ۳۶ پایه در بستردریا فرو میرود و با ۳ لنگر به طور کامل مهار می‌شود.

جباری بیان کرد: این قفس در کمترین زمان ممکن از محیط عملیاتی حوضچه بندرامیرآباد به مقصد اصلی و نقطه بهره‌برداری خود در سواحل استان گلستان (گمیشان) منتقل شود.

وی یکی از ظرفیت‌های منحصربه فرد استان گلستان را سواحل کم عمق عنوان کرد و گفت: این ظرفیت شرایط مناسبی را برای طرح پرورش ماهی در دریا مهیا کرده است.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان اجرای این طرح را در رونق تولید آبزیان مهم خواند و بیان کرد: در حال حاضر ۶۹ قفس و پن در آب‌های استان استقرار دارند و پیش بینی می‌شود امسال ۴۰۰ تن ماهی در استان تولید و پرورش داده شود.

خبرنگار: زهره رجبی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.