1401-10-04 09:31
546
0
82703
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد؛

بانوان گلستان در صدر دریافت تسهیلات خانگی/ دست‌اندازهای شغلی بانوان کارگر برطرف شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بانوان 83 درصد متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی خواجه مظفری در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان گلستان اظهار کرد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در گلستان به کارفرمایی اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و نظارت این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا شد.

وی افزود: در طرح مذکور، آمار و اطلاعات اولیه زنان سرپرست خانوار استان از طریق مدیریت امور زنان و خانواده در اختیار تیم اجرایی قرار داده شد؛ طبق این فهرست واجدین شرایط، 1700 نفر  هستند که هزار و ششصد نفر از طریق سازمانهای مردم نهاد، بهزیستی، حمایت از زندانیان و آموزش و پرورش معرفی شدند و مابقی هم به صورت حضوری به دبیرخانه طرح ملی تو سعه مشاغل خانگی در ا ستان مراجعه کردند.

خواجه مظفری افزود: از مزیت های این طرح می توان به توسعه رشته های نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی، پایدارسازی مشاغل ، توسعه فعالیت های شبکه ای ، راهنمائی ومشاوره، تنوع شیوه های آموزشی، اتصال به بازار وکاهش وابستگی زیاد به تسهیلات اشارره کرد.

به گفته وی؛ 83 درصد از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در گلستان، بانوان هستند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3هزار و 646 مجوز مشاغل خانگی صادر شده که ازاین تعداد 83 در صد خانم و 17 درصد آقا هستند.

خواجه مظفری گفت: از معرفی شدگان به بانک تعداد هزار و 317 نفر تسهیلات دریافت کردند که هزار و 171 نفر از آنها خانم و 146 نفر آقا بوده اند.

وی افزود: مبلغ کل معرفی شده به بانک 61 میلیارد و 300میلیون تومان است که از این آمار مبلغ 38 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با کارمزد 4 درصد بوده و با بازپرداخت آن 5 ساله است.

خواجه مظفری از حمایت از زنان کارگر در زمینه فرزند آوری و افزایش جمعیت با اجرای امنیت شغلی  خبر داد و گفت: پرداخت کمک هزینه مهد کودک ویژه به بانوان کارگر در کارگاههای مشمول از دیگر مواردی است توسط بازرسان کار در سطح استان پیگیری و نظارت می شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت مبنی بر افزایش و جوانی جمعیت، اظهار کرد: قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل که داری شرایط خاص هستند و مادرانِ دارای فرزند زیر شش سال در این اداره کل  اجرا شده است  و در سطح واحدهای کارگری استان نیز توسط بازرسان کار پیگیری می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.