1400-11-01 13:25
917
0
78220
عروس زیبای زمستان مهمان گلستان شد

بارش 80 سانتیمتری برف در گلستان/ جغرافیای ایران با سخاوت آسمان تماشایی شد

سخاوت آسمان در سراسر کشور جلوه مناطق مختلف شهری و روستایی را تماشایی کرده است، ارتفاع برف در مناطق ییلاقی استان گلستان به 80 سانتیمتر رسیده است و مردم شکرگزار این نعمت الهی هستند.

به گزارش گلستان ما، برف نقاط مختلف استان گلستان را سفیدپوش کرده و زیبایی زمستان را در بهمن امسال تماشایی کرده است، این برف موجی از شادی و نشاط را در بین مردم  به وجود آورده است، سخاوت آسمان در بارش برف و بوران نقل محافل مردم شده گرچه این برف برخی محورهای کوهستانی را مسدود کرد اما جهادگران خدمت از راهداری گرفته تا، پلیس راه، مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر و ... برای تسهیل عبور و مرور مردم پای کار هستند.

   

حسام: ارتفاع برف در گلستان ۸۰ سانتیمتر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به بارش برف و کولاک در استان گلستان گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به 80 سانتیمتر رسیده است، شدت بارش ها منجر به قطع مکرر برق و مسدود شدن برخی محورهای استان شد.

رسول حسام با بیان اینکه تردد با محوریت پلیس راه و راهداری مدیریت می‌شود، افزود: محورهای توسکستان و خوش ییلاق به دلیل کولاک شدید مسدود شد و جاده جاده تنگراه و پارک ملی باز و تردد روان است.

وی از مسدود بودن بیش از ۱۵ راه روستایی در شرق گلستان خبر داد و ابراز کرد: مسیر گالیکش - فارسیان و چهل چای مینودشت به دلیل بارش ها مسدود است.

حسام با اشاره به وصل شدن برق در استان گفت: برخی از مناطق روستایی برق آنها قطع شده است که در اسرع وقت و با بازگشایی راه وصل خواهد شد.

نجاتگران هلال احمر گلستان در خط مقدم خدمت رسانی

همچنین نجاتگران پایگاه امداد و نجات در محورهای مختلف استان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند غربالگری و تب سنجی نمازگزاران جمعه و داوطلبان جمعیت هلال احمر در محل برگزاری نماز جمعه انجام شد تا سلامت مردم در خطر نباشد.

بارش برف و کولاک به خصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات باعث شده رانندگی در این مناطق بدون استفاده از زنجیرچرخ غیرممکن باشد و کاربران جاده ای باید در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشند تا در جاده های برفی گرفتار نشوند.

مسیرهایی نظیر درازنو کردکوی و دوزین مینودشت بخاطر شدت بارش برف همسدود شده و تردد امکان پذیر نیست، مسئولان همچنان در تلاش برای بازگشایی راه ها هستند.

بیش از ۱۷ گروه راهداری با تجهیزات کامل در محورهای کوهستانی و جنگلی استان استقرار دارند تا به مردم خدمت رسانی و محورهای مسدود را بازگشایی کنند همچنین ۳۲ گروه با بیش از ۳۰۰ نیرو به همراه ۲۲۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری آماده عملیات هستند.

اکیپ‌های راهداران، عوامل و ناوگان راهداری در آماده باش کامل هستند و مرکز مدیریت راه‌های گلستان نیز با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۹ و تلفن گویای ۱۴۱ بطور شبانه‌روزی در خدمت همه مردم هستند.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.