1401-03-16 14:46
691
0
80337
مسئول ضوابط شرعی سپاه:

امام خمینی (ره) تجسم عملی «ایاک نعبد و ایاک نستعین» بود/ اخلاص در کار ویژگی منحصر به فرد بنیانگذار انقلاب

مسئول ضوابط شرعی سپاه پاسداران؛ یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) را جامعیت ایشان برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) تجسم عملی «ایاک نعبد و ایاک نستعین» بود.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام محمدحسین منتظری در نشست مجازی که به همت نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان گلستان (نسرا) برگزار شد در سخنانی به عوامل جاودانگی امام پرداخت و اظهار کرد: مهمترین ویژگی‌های امام راحل جامعیت‌شان بود، امام همانطور که تربت امام حسین (ع) را شفا می‌دانست شمشیر امام حسین را هم در کمر داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) خیلی نسبت به بیت المال حساس بودند، افزود: ایشان حتی نمی‌گذاشت فرزندانشان از امکانات بیت المال استفاده شخصی داشته باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام یک لحظه از ترویج معارف دینی غافل نشدند، ابراز کرد: ایشان عَلَم دین را حتی در پاریس به دوش می‌کشیدند.

منتظری؛ امام را منظومه‌ای از محاسن اخلاقی معرفی کرد و گفت: ظاهر و باطن ایشان یکی بود، بیش از حد در رفتار و گفتار خود رعایت مسائل را می‌کردند.

وی از دیگر خصوصیت امام را اخلاص مثال زدنی ایشان دانست و تصریح کرد: امام در تمامی کارها اخلاص داشتند و پرهیز از مطرح شدن و برای خدا کار کردن در کارهای شان نمودار بود، ارتباط با خدا، مراقبت در نماز اول وقت از دیگر ویژگی های امام خمینی بود به طوری که هیچ کاری را بالاتر از نماز اول وقت نمی دانستند.

مسئول ضوابط شرعی سپاه پاسداران با بیان اینکه رمز موفقیت انسان در زندگی به میزان ارتباط او با خداست، ادامه داد: در خاطرات اطرافیان امام بسیار از توجه ایشان به نماز آمده است به طوری که حتی در تخت بیمارستان هم نماز شب خود را ترک نمی‌کردند، همین امر باعث موفقیت امام خمینی شد.

منتظری افزود: اهتمام و انس با قرآن از دیگر ویژگی هایی بود که امام خمینی دارا بودند به طوری که در دوران مسئولیت رهبری و با وجود مراجعات زیاد حداقل روزی سه جزء قرآن را می خواندند.

وی؛ سعه صدر و تحمل سختی‌ها را از دیگر ویژگی های امام دانست و گفت: امام در مشکلات و گرفتاری ها هیچگاه از کوره در نمی رفتند و به معنای واقعی دارای سعه صدر بودند، توکل عمیق و اطمینان به خدا از دیگر ویژگی های حضرت امام بوده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مهمترین رمز پیروزی امام را ارتباط عمیق ایشان با خداوند دانستند و فرمودند امام ایاک نعبد و ایاک نستعین را در عمل معنا کردند.

منتظری ادامه داد: عدالت در خانه، ارتباط با خدا از دیگر ویژگی های حضرت امام رحمت الله علیه بود و مقام معظم رهبری در سخنانی مهمترین ویژگی ها مهمترین دلیل موفقیت امام و ویژگی بارز شان را ارتباط عمیق و خداوند به معنای واقعی کلمه ایاک نعبد و ایاک نستعین را معنا کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.