1401-06-08 14:09
505
0
81416
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

اقتصاد کشاورزی با «زنجیره ارزش» رونق می‌گیرد/ ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی با دامدار کارت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ایجاد زنجیره ارزش علاوه بر اینکه افزایش بهره‎وری را به دنبال دارد اقتصاد کشاورزی را رونق می‌بخشد در این زمینه از جذب سرمایه‌گذار استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش گلستان ما، محمد برزعلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: ایجاد زنجیره‌های ارزش به اقتصاد کشاورزی استان گلستان کمک بسیار زیادی می‌کند، سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که علاقمند به فعالیت در این بخش هستند حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص احیای برنج و ضرورت ایجاد زنجیره ارزش برای حمایت و گسترش این محصول استراتژیک در استان گلستان تصریح کرد: در حوزه پنبه فعالیت‌های خوبی در سالیان اخیر صورت‌گرفته است، معرفی ارقام و بذور جدید در پنبه باعث شده سطح کشت این محصول روند خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: از مرحله کاشت تا تولید پارچه و الیاف پنبه باید زنجیره ارزش وجود داشته باشد، دولت در این حوزه بودجه قابل‌توجهی به ‌صورت گلوبال در کشور در نظر گرفته است و استان‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

برزعلی گفت: از کسانی که علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش محصول پنبه هستند استقبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم حداکثر خدمت‌رسانی در این خصوص انجام شود، برای گیاهان دارویی و کرم ابریشم در پی استقرار این زنجیره ارزش هستیم تا به سمت زنجیره تولید برسیم.

وی با بیان اینکه ایجاد زنجیره‌های ارزش باعث اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی خواهد شد، ابراز کرد: در بخش طیور زنجیره‌های خوبی داریم و همچنان از آن حمایت می‌کنیم زمانی میزان تولید گوشت مرغ در استان بالای 700 هزار تن بود که که به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تسهیلات 200 میلیون تومانی از طریق دامدار کارت به بهره‌برداران استان ارائه شد همچنین مرغداری‌های 20 الی 30 هزار قطعه‌ای از این تسهیلات بهره‌مند شدند.  

برزعلی در خصوص برنامه‌های هفته دولت در بخش کشاورزی گفت: ۶۱ پروژه با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در بخش کشاورزی داریم که ۹ هزار و ۳۰۰ خانواده از آن بهره‌مند شدند.

وی؛ مرمت و لایروبی آبندان‌ها، استقرار سامانه‌های نوین آبیاری، انتقال آب کشاورزی، تکمیل شبکه‌های آبیاری در روستاهای وحدت و رسالت، ارائه خدمات نهاده‌ای برای تولید محصولات زراعی و تغذیه دام و طیور، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، احداث شبکه‌های زهکشی، بازسازی و نوسازی قنات‌ها از مهمترین طرح‌های بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم گفت: سال گذشته بیش از ۴۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و این رقم در سال جاری به بیش از ۷۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کرد.

برزعلی ادامه داد: در تولید دانه های روغنی کلزا جهش بسیار خوبی در قیمت این محصول شاهد بودیم که به صورت توافقی توسط بخش خصوصی خریداری شد.

وی با اشاره به رتبه نخست استان گلستان در صادرات گوشت مرغ بیان کرد: استان گلستان با تولید 378 تن گوشت مرغ گرم و صادرات آن به تهران رتبه نخست را به خود اختصاص داد و استان های مازندران و تهران به ترتیب با 159 و 56 تن به ترتیب در رده های تولید قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.