1401-10-15 11:54
519
0
82847
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت:

آتش‌سوزی جنگلی در «چهل‌چای» مینودشت مهار شد/ 3 هکتار از «عروسک»سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت گفت: حریق در حوزه چهل‌چای شهرستان مینودشت «ارکو» که از عصر روز گذشته شروع شده بود مهار شد.

به گزارش گلستان ما؛ ولی‌اله فرامرزی در گفتگو با خبرنگاران بابیان این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه درختان منطقه از نوع سوزنی برگ است و منطقه صعب العبور و صخره‌ای این آتش سوزی رقم خورد مهار آتش با وزش باد شدید کار را برای ما سخت کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت بابیان اینکه در حال حاضر این آتش سوزی مهار شده، تأکید کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲۰ نفر نیرو در منطقه از جنگلبانان، بسیج، هلال احمر، شورا و دهیار و نیرو‌های مردمی روستا‌های اطراف منطقه حریق در حال کمک به اطفاء هستند تا دوباره این آتش شلعه‌ور نشود.

وی تأکید کرد: همچنین برای مهار آتش جنگلبانان شهرستان‌های گنبدکاووس و آق قلا جهت کمک به اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند.

3 هکتار از عرصه‌های جنگلی «عروسک» سوخت
جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز با اشاره به مهار آتش‌سوزی در منطقه یکه‌سور دهنه چهل‌چای و ارتفاعات عروسک شهرستان مینودشت گفت: آتش‌سوزی در این منطقه جنگلی حدود  ۳ هکتار تخمین زده می‌شود.
آریان فر با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه بیان کرد: نیروهای اطفای حریق همچنان در منطقه حضور دارند تا عملیات اطفاء به طور کامل انجام شود، وزش باد هم در منطقه وجود دارد، احتمال بارش باران اطفای حریق را تسهیل خواهد کرد.
وی از مردم خواست تا در حفظ و صیانت از منابع طبیعی کوشا باشند و اگر برای استراحت و تفریح به مناطق جنگلی می‌روند حتما آتشی که روشن کردند خاموش کنند تا سرمایه‌های طبیعی خسارت نبینند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.