1402-05-28 23:33
1341
0
86153
بی‌ثباتی در تصمیمات؛

۵ عضو شورای شهر خواستار طرح سوال از شهردار گرگان شدند

پس از خانه‌تکانی در شهرداری و تحولات پنج عضو شورای شهر گرگان در نخستین جلسه علنی شورای شهر خواستار طرح سوال از شهردار شدند.

به گزارش گلستان ما؛ ۱۲ شهریور سال ۱۴۰۱ پس از برکناری شهردار سابق ۹ عضو شورای شهر به سیدالنگی برای‌آنکه مدیریت شهری را برعهده بگیرند اعتماد کردند.

این اعتماد در حالی بود که آن زمان برخی از فعالان رسانه‌ای به‌شتاب زدگی اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار نقد داشتند و رئیس وقت شورا در گفتگو با گلستان ما تأکید کرده بود که پیش از این سید النگی طرح و برنامه‌های خود را به شهرداری ارائه کرده و اعضای شورای شهر گرگان برای این انتصاب مصمم هستند.

اما تقریباً یک سال از این ماجرا می‌گذرد و دو عضو از ۹ عضو شورای شهر گرگان کارشان به دستگاه قضایی کشید و از این مجموعه خارج شد؛ اما شاکله شورای شهر حفظ شد.

تصور شهروندان گرگانی و انتظار مردم پس از این فسادهای مکرر در شهرداری و شورای شهر گرگان این بود که مدیریت شهری مانع از بروز فساد در سیستم اداری خود شود.

 گرچه دیرهنگام ولی شهرداری گرگان با وجود نقدهای زیاد دست به خانه‌تکانی زد و با تغییرات در پست‌های مدیریتی شهری مانع فساد شود.

 اما پس از مدت کوتاهی از این اتفاقات و شاید در نخستین فرصت برخی از اعضای شورای شهر گرگان خواستار طرح سوال از شهردار شدند و حال شهروندان سوال دارند که آیا این طرح سوال از شهردار نفعش برای مردم است یا خیر.

 نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه شورای اسلامی شهر گرگان است؛ ولی پس از این تغییرات انتظار بود حداقل در یک بازده زمانی عملکرد شهرداری از سوی شورای شهر ارزیابی می‌شد؛ اما این اقدام شتاب‌زده مردم را از تصمیمات احساسی در این پارلمان شهری نگران خواهد کرد.

 کاش می‌شد در این شرایط شهروندان نیز به عملکرد شورای اسلامی شهر طرح سوال کنند که آیا در زمان باقی‌مانده و آن هم در سال انتخابات تحول در سطح مدیریت شهری گرگان می‌تواند سودمند باشد؟.

 شهردار گرگان پس از اعلام طرح سوال و با بیان ماده‌قانون این اقدام پنج عضو شورای شهر نسبت به روند اجرای ماده ۸۳ گلایه کرد و گفت: روند ماده ۸۳ به این ترتیب است که ابتدا اعضای شورا مشکلات خود را از طریق رئیس شورا در قالب تذکر شفاهی اعلام می‌کنند و پس از آن وارد گام طرح سوال می‌شوند و این در حالی است که بنده خاطرم نیست که از سوی رئیس شورا تذکری دریافت کرده باشم.

 سیدالنگی افزود: اما با این تفاسیر با توجه به وظیفه ذاتی جواب سؤال‌های مطرح شده را خواهم داد.

در ادامه این جلسه تجری یکی از اعضای دیگر شورای شهر مدعی بی‌خبری از این اقدام پنج عضو شورا شد و گفت: بنده نیز از عملکرد شهردار رضایت ندارم و منتقد شهردار هستم؛ اما چرا من به‌عنوان عضوی از شورا از این اقدام بی‌اطلاع هستم و شاید بنده نیز خواستار طرح سوال بودم که رئیس شورا در واکنش به این انتقاد عضو شورا گفت شما نیز می‌توانید طرح سوال داشته باشید.

حالا باید منتظر پاسخ و واکنش شهردار گرگان به این ماجرا باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.