1402-05-24 14:39
811
0
86085
۱۶ فرزند پسر آماده واگذاری است؛

۴۰۰ مادر متقاضی فرزندخواندگی در گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ۴۰۰ مادر در صف انتظار فرزندخواندگی در استان هستند و ۱۶ فرزند پسر آماده واگذاری است.

 به گزارش گلستان ما، عارف کیانی امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در شهرستان علی‌آبادکتول اظهار کرد: اکثر خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی اقبال به داشتن فرزند دختر دارند اکنون ۱۶ فرزند پسر آماده واگذاری به خانواده‌های متقاضی داریم که این هفته سه فرزند به مادران داده می‌شود.

 وی در حوزه مسکن تعهدی که در کشور ایجاد شد ۳۵۸ واحد مسکونی برای معلولان در سال ۱۴۰۱ بود که این رقم در سال جاری به ۹۵۷ مورد رسیده است و در این زمینه ۳۰۰ درصد رشد داشتیم.

 مدیرکل بهزیستی استان گلستان از کسب رتبه اول استان در تأمین مسکن معلولان خبر داد و گفت: تسهیلات بلاعوض مددجویی ۲٫۵ برابر شد و در این راستا ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.
 کیانی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان در حوزه بهزیستی یک هزار و ۸۶۹ نفر است، بیان کرد: ۱۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد و رشد خوبی در استان در این زمینه داشتیم.

 به گفته وی؛ تا این لحظه ۷۴ درصد تحقق اشتغال طبق سامانه رصد در استان گلستان ایجاد شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان گلستان بیان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت در استان داشتیم امسال ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

 کیانی با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه پیشگیری و اعتیاد گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تعداد یک‌صد نفر در حوزه اعتیاد از محل تبصره ۱۶ ظرفیت استان بود در دولت سیزدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد پیشرفت فیزیکی در ساخت مجموعه گنبد با ظرفیت ۴۰۰ نفر و در غرب استان منطقه توسکستان با ظرفیت ۴۰۰ نفر صورت گرفت و اکنون بالغ بر هزار نفر ظرفیت تبصره ۱۶ در این زمینه در استان ایجاد شده است.

 به گفته وی؛ تاکنون در حوزه زنان اصلاً ظرفیت ماده ۱۶ وجود نداشت ظرفیت ۶۰ نفره در گنبدکاووس ایجاد و افتتاح شد و در سال جاری در غرب استان نیز برنامه داریم این ظرفیت را ایجاد کنیم.

 مدیرکل بهزیستی استان گلستان ابراز کرد: سال گذشته اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال جاری ۸ میلیارد و یک‌صد میلیون تومان در بخش آسیب‌های اجتماعی هزینه است و این اتفاق باعث شده با کاهش ۱۶ درصدی سرقت مواجه شویم.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.