1402-11-10 12:06
351
0
88594
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

۱۷۳ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: منابع عمرانی قابل توجه‌ای برای لایروبی رودخانه‌ها در اختیار نداشتیم و با پشتیبانی‌های استاندار توانستیم از قرارگاه شهید لولایی ۱۷۳ کیلومتر لایروبی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ ایرج حیدریان ظهر امروز در گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: چیزی حدود ۹۰ درصد منابع آبی استان گلستان با راندمان حداکثر ۳۱ درصدی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و لذا باید اقداماتی در این زمینه شکل بگیرد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: با انعقاد قراردادی برای ایجاد شبکه زهکشی و سایر ۹۲. ۲ میلیون یور از سوی بانک توسعه اسلامی تعهد ایجاد شده است و در صدد هستیم ایجاد شبکه فرعی در مزارع به راندمان حدود ۸۵ تا ۹۰ درصدی در مصارف آب سطحی استان گلستان برسیم.
حیدریان بابیان اینکه در سفر رئیس جمهور چهار هزار هکتار از این شبکه را به بهره‌برداری رساندیم، افزود: با تزریق اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی شاهد اتفاقات خوبی هستیم و یقیناً به سمت تکمیل شبکه زهکشی اراضی خواهیم رفت.
وی افزود: منابع عمرانی قابل توجه‌ای برای لایروبی رودخانه‌ها در اختیار نداشتیم و با پشتیبانی‌های استاندار توانستیم از قرارگاه شهید لولایی ۱۶۰ کیلومتر لایروبی در فاز نخست اجرایی شده و با اقداماتی که انجام شده این عدد به ۱۷۳ کیلومتر رسیده است و با قول مساعد وزیر کشور فاز دوم نیز اجرایی کنیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان تأکید کرد: پنج طرح آبرسانی را در اختیار داریم که ما بقی در اختیار شرکت اب و فاضلاب است و در این ارتباط ۲۸ حلقه چاه با دبی ۵۵۷ لیتر برثانیه حفر شده است و افزایش حجم مخزن آب شرب از دیگر اقدامات ما است که ۲۲ هزار متر مکعب با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
حیدریان افزود: پیشرفت در سازه سد به ۹۹ درصد رسیده و با تأمین اعتبار یک هزار میلیارد تومانی در دولت سیزدهم سازه سد به پایان رسیده است ولی موضوع مهمی که در این سفر نیز صحبت شده و دستورات ویژه‌ای داده شده این است که بتوانیم اسکان روستائیان را فراهم کنیم.
وی افزود:‌امیدواریم با اعتباراتی که تخصیص داده می‌شود تا پایان خرداد روستای جنگلده بالا به منطقه در حال احداث منتقل شود و انتقال آرامستان و مزارع سایر کسانی که در آن مکان تدفین شده در حال انجام است و نیاز است دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور اختصاص یابد.
این مقام مسئول افزود: نرماب یک چهارم آب شرب استان را تأمین می‌کند و باید به این سمت حرکت کنیم و باید به ۶ شهر و ۱۳۰ روستا خطوط انتقال آب ایجاد شود.
انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.