1400-03-08 12:41
843
0
74781
با معرفی برگزیدگان؛

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد به کار خود پایان داد+ اسامی

با معرفی برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد به کار خود پایان داد.

به گزارش گلستان ما؛ آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد  در استان گلستان برگزارشد.

«سعید سعادتی» در این مراسم اظهار کرد: ١٢ هزار کتابدار در  25 هزار کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح کشور فعالیت می کنند.
معاون فرهنگی کانون  مساجد کشور ادامه داد: با حمایت های دولت شاهد افزایش 60 درصدی اعتبارات این نهاد مردمی و خودجوش هستیم.

سعادتی بیان کرد: جشنواره طنین به محلی برای رویش فیلمسازان توانمند در کشور تبدیل می شود، این جشنواره سبب شده که بتوانیم از استعدادهای خود در حوزه فیلمسازی در شهر و روستا استفاده کنیم.

وی گفت: ورود نسل جوان به این عرصه بسیار امیدآفرین است و درخشندگی در عصر آینده سینما خواهیم داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیوند نسل جوان و پیشکسوتان یکی از مهمترین رویدادهایی است که در جشنواره طنین مسجد مشاهده کردیم.

سعادتی ابرازکرد: امروز مفتخر به آن هستیم که در قالب این جشنواره توانستیم از استعدادهای شهر و روستا که در گذشته نادیده گرفته می شد استفاده کنیم و در مسیر شکوفایی آن باشیم.

وی گفت: امیدواریم بخش بین الملل جشنواره طنین نیز راه اندازی شود، به دنبال توانمندسازی و حمایت از فلیمسازان هستیم.
جشنواره طنین جایگاه خود را در کشور پیدا خواهد کرد

«هادی حق شناس» در حاشیه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد گفت: امسال جشنواره طنین مسجد در شرایط کرونایی برگزار شد و به طور قطع اگر مسئله شیوع ویروس منحوس کرونا مطرح نبود این جشنواره باشکوه تر و جذاب تر برگزار می شد.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر شرایط کرونایی نبود، می توانستیم اسپانسرها و حامیان مالی را برای جشنواره طنین مسجد جذب کنیم.

وی با بیان اینکه اخیرا جشنواره فیلم رضوی در استان گلستان برگزار شد، گفت: به طور قطع جایگاه فیلم در بین تمامی هنرها حائز اهمیت است و با توجه به جذابیت و سرعت در انتقال پیام می تواند حمایت های مالی را به سوی خود جذب کند.

حق شناس خاطرنشان کرد: امروز سینما در دنیا مورد توجه عموم قرار می گیرد و جامعه هدف آن صرفا خواص نیستند.

استاندار گلستان بیان کرد: جشنواره فیلم رضوی و همچنین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در بلندمدت جایگاه خود را در کشور پیدا خواهند کرد به ویژه آنکه بخش بین الملل به پنجمین دوره جشنواره طنین مسجد اضافه می شود و  حمایت های مالی نیز از آن صورت می گیرد.
آینده درخشانی برای فیلمسازان جشنواره طنین مسجد متصور هستم

فرهاد قامیان بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم گفت: طی سه سال اخیر پیشرفت جشنواره طنین مسجد قابل توجه بوده و برای شرکت کنندکان آن به ویژه نیروهای جوان فیلمساز آینده درخشانی را پیش بینی می کنم.

وی افزود:  برایم باعث افتخار است که دو دوره در جشنواره طنین مسجد شرکت کردم، خوشبختانه طی سه سال اخیر  پیشرفت این جشنواره قابل توجه بوده و برای شرکت کنندکان آن به ویژه نیروهای جوان فیلمساز آینده درخشانی را پیش بینی می کنم.

داور چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ادامه داد: جشنواره طنین مسجد افتخاری برای کشورمان به ویژه سینما محسوب می شود که چنین جشنواره ای با پیشرفت بسیار بالایی در سطح ملی برگزار می شود.

قائمیان افزود: شناخت و استعدادیابی، توانمندسازی، تولید، پخش و اکران از اهداف جشنواره طنین مسجد است.

وی آموزش فیلمسازان جوان را امری مهم خواند و یادآور شد: جشنواره طنین مسجد فرصتی برای آموزش فیلمسازان جوان است و مسئولان ذی ربط این جشنواره شبکه ای را فراهم کردند که از شهرها و روستاهای مختلف در این شبکه حضور می یابند و پس از استعدادیابی اتفاق بعدی رقم می خورد.

این بازیگر برجسته سینما کشور تاکید کرد: افراد مستعد پس از استعدادیابی و شناسایی باید برای بهره مندی از آموزش به صورت کارگاهی و ورکشاب آموزش ببینند و همچنین کارشناسان این بخش به کانون های مساجد واقع در استان ها بروند و آموزش های لازم را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در جشنواره طنین مسجد فیلم هایی را دیدم که در جشنواره های فیلم کوتاه کشوری حرفی برای گفتن دارند.

قائمیان بیان کرد: امید است با ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا فضای مجازی به فضای حقیقی تغییر یابد و فیلم سازان با اشتیاق زیادی در جشنواره طنین مسجد حضور پیدا کنند و از کارگاه های آن بهره مند شوند

فیلمسازان جشنواره طنین از نظر تکنیکال کارهای ارزنده ای ارائه کردند/ تولیدکنندگان فیلم مستند جشنواره طنین تلاش بیشتری کنند

جهانگیر الماسی نیز دراین مراسم بیان کرد: فیلمسازان جشنواره طنین از نظر تکنیکال کارهای ارزنده ای ارائه کردند.

وی افزود: در این جشنواره ها مهمتر از مسابقه مضمون است که از طریق جمع و آثار به مخاطبین جشنواره مخابره می شود.

داور چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ادامه داد: در بخش های مختلف این جشنواره کارهای ارزنده ای به این جشنواره رسیده بود و فیلمسازان ما به لحاظ تکنیک کار ارزنده ای ارائه کرده بودند و مهارت های فیلمسازی را به خوبی یادگرفتند ولی باید برنحوه تولید اثر بیش از گذشته کار کنند.

الماسی بیان کرد: نهادهای مسئول باید سرمایه گذاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و باید شرایطی برای مقبول قرار گفتن این جوانان اقدام کنند.
وی افزود: کشورهای دیگر برای اینکه بتوانند جوانان خود را به این چالش بکشانند تلاش زیادی می کنند و امروز بدون مربی و معلم ویژه جوانان ما صرفا به تکیه آموزه های معلمان و آموزگاران مردم نسبت به این مهم اقدام می کنند.

بازیگر سینما متذکر شد: خوشحال هستم این جشنواره برگزار شد و این برای نخستین بار است که چنین جشنواره مسئولیت اجتماعی دارد و مراد برگزاری این جشنواره در آثار مشاهده می کنیم و کاستی در این جشنواره داریم در حوزه مضمون است و احساس می کنم در داستان مستند فیلمسازان باید تلاش بیشتری کنند.

الماسی بابیان اینکه مردم هنوز میراث تاریخی و فرهنگی خود را به خوبی درک نکردند، افزود: این فقدان باعث شده که در حوزه های مختلف نتوانیم از ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم، یک جشنواره کن فرانسه بودجه یک سال کشور را تامین می کند و لذا باید به تاریخ اهتمام شود، در این استان مار سرخ یا دیوار تاریخی گرگان را داریم که باید به آن توجه شود و پژوهشگران داخلی و خارجی سال ها در تلاش هستند و یا تاریخنگاران در تلاش هستند که بفهمند منشاء ایل بزرگ قاجار در کجا بوده و می بینم که این ایل از این منطقه گسترش یافته است و باید در هنر به این مسائل اهتمام داشت.

براساس این گزارش؛ در بخش آزاد داستانی اثر یک لحظه دیرتر«یوسف یزدانی» حائز مقام نخست، ماهکان «حسام حسینی » و «عباس حسین زاده» حائز مقام دوم،  مبادله «ابوالفضل عزیزی» حائز مقام سوم شد.

در بخش کانونی داستانی اثر مجتمع «علی شاهینی» حائز رتبه نخست، صبح حلب«مریم مدرس» حائز رتبه دوم و پل اثر «رسول مجرد» و «رضا جمالی» حائز رتبه سوم شدند.

در بخش کانونی مستند برحسب نظر داوران اثر نظیفه «محمد صفا» حائز رتبه نخست شد و همچنین اثر ناجی کرونر «مسعود کارگر» حائز رتبه دوم و اثر سنگ قبر مشکی و پیتزای پپرونی «امین یگانه» حائز رتبه سوم شد و در این بخش  اثر موج اول «زهرا مسلمی پور» برحسب نظر داوران جایزه ویژه داوران در تقدیر از کارگردان را به خود اختصاص داد.

در بخش کانونی فیلمنامه اثر چتر «مجتبی شیخ آزادی» و قرار شبانه«سید سجاد سامیه زرگر» به ترتیب حائز رتبه نخست و دوم شدند.

همچنین در بخش کانونی نماهنگ از «داود جلیلی» و در بخش کانونی پویانمایی از «جعفر صیادی» و «ندا میر محمدی» تقدیر شد.

در بخش ویژه روستا و فیلم داستانی اثر کوه سفید «مهرداد حسنی» و دُر «صادق حسین خانی» حائز رتبه نخست و دوم شد.

در بخش ویژه روستا و فیلم مستند اثر نازگل «محمدرضا دهسانی»، روزهای بی خبر«ابوالفضل تاجیک» به ترتیب حائز رتبه نخست و دوم و  اثردست به داران «مهدی بوستانی شهربابکی» در بخش تحقیق و پژوهش حائز رتبه شد.

همچنین در بخش ویژه روستا و فیلمنامه «یاسین ظهرابی» با اثر انتهای کوچه بهمن تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.